به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از سرهنگ ' حسین پورقیصری ' بدون اشاره به آمار تصادفات در جاده های این استان، افزود: عامل بیش از 90 درصد تصادفات در جاده های اصفهان ناشی از عدم توجه راننده به جلو، خستگی و خواب آلودگی، ناتوانی کنترل وسیله نقلیه به لحاظ سرعت بالا و عدم رعایت حق تقدم بوده است.
وی که در نشست هم اندیشی با مدیران راه و شهرسازی استان اصفهان سخن می گفت، تصریح کرد: بیشترین آمار تلفات ناشی از رانندگی در جاده های استان مربوط به ماه های فصل تابستان بویژه شهریور بوده است.
رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به افزایش حجم سفر در شهریور، گفت: براساس آمار ارائه شده از میزان تلفات جاده ای در شهریور سال 90 تا 95 بطور میانگین 80 نفر در این ماه جان خود را بر اثر تصادفات جاده ای از دست داده اند.
سرهنگ پورقیصری مهمترین عامل در خستگی و خواب آلودگی رانندگان را عدم استراحت در نزدیکی ورودی شهرها دانست و گفت: نبود امکانات کافی و ارزان بین راهی برای رانندگان جهت استراحت، عاملی بر وقوع تصادفات است که امید است با ایجاد ایستگاههای امنیت و سلامت در نزدیکی ورودی شهرها بتوان این آمار را به حداقل رساند.
پورقیصری ادامه داد: پروژه های راهسازی که نقش مهمی در حمل و نقل بار و مسافر در جاده های استان اصفهان را دارند و به لحاظ کاهش وقوع تصادفات جرحی و فوتی از اهمیت بالایی برخوردارند خوشبختانه در حال احداث، تکمیل و بهره برداری است.
وی ' کمربندی داران' ، جاده های ' دامنه - خوانسار' ، ' داران - الیگودرز '، ' دامنه - چادگان '، ' خور - جندق '، ' اصفهان - علویجه '، ' مبارکه - شهرضا ' و ' بادرود - کاشان ' را از جمله مهمترین این پروژه ها اعلام کرد.
همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست با اشاره به آمار ارائه شده در کمیسیون ایمنی راهها و جلسات مشابه در استان اظهارکرد: متاسفانه در این زمینه به حجم بار ترافیکی روی شبکه راهها در سطح جاده های کشور توجهی نمی شود .
حجت الله غلامی افزود: استان اصفهان به لحاظ قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از بالاترین حجم بار ترافیکی در 11 هزار و 500 کیلومتر راه برخوردار است که در هنگام ارائه آمار این شاخص در نظر گرفته نمی شود.
وی ادامه داد: استان اصفهان رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در سطح کشور در اختیار دارد که این حجم تردد و بار ترافیکی، قطعا افزایش آمار تصادفات در سطح جاده های این استان نسبت به جاده های سایر استانها را نشان می دهد که این عاملی بر افزایش متوسط تلفات جاده ای این استان نسبت به متوسط تلفات کشوری است.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بلحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای دو هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزادراه است.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.