به گزارش ایرنا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان از صدور حکم قضایی برای یک واحد دامداری آلوده کننده محیط زیست در این شهرستان خبرداد.
' محمد ولید مغربی ' گفت: با پیگیری و کنترل مستمر کارشناسان و ماموران اداره محیط زیست شهرستان فلاورجان برای مسئول یک واحد دامداری حکم قضایی صادر شد.
وی دلیل صدور این حکم قضایی برای مسئول دامداری را تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق عدم فعالیت کامل و مداوم تصفیه خانه صنعتی و بالا بودن میزان آلایندگی خروجی پساب این دامداری اعلام کرد.
وی گفت: با توجه به گزارش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان و محتویات پرونده شکایت، دادگاه براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی صاحب واحد این دامداری را به پرداخت سی میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

** 2متخلف شکار وصید در شهرستان دهاقان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
عبد الحاج علیمیرزایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهاقان گفت: مأموران یگان نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان دهاقان به هنگام گشت و کنترل ونظارت در زیستگاه های طبیعی این شهرستان یک گروه 2 نفره متخلف شکار و صید را به جرم شروع به شکار در مناطق آزاد این شهرستان دستگیر و متخلفان را براساس ماده 15 قانون شکار وصید برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.
از این شکارچیان متخلف 2 قبضه اسلحه شکاری 2 لول دارای مجوز حمل، کشف و ضبط شد.
نداشتن پروانه و اقدام شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جُرم است و طبق ماده 10 و 15 قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است.

** یک پرنده شکاری کورکور توسط دوستداران پرندگان به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان تحویل داده شد
مهران شنتیایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان در این باره اظهار کرد: این پرنده به دلیل چیده و کوتاه شدن شاه بالها با هماهنگی محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحویل باغ پرندگان اصفهان شد.
کورکور نام گروهی از پرندگان شکاری متوسط جثه از تیره قوشیان (شکاریان زردچشم) است. کورکورها با بال‌های دراز و زاویه‌دار و دم دوشاخه از دیگر شکاریان متمایز هستند. نر و ماده این پرنده همشکل هستند. روی درختان آشیانه می‌سازند و بیشتر از لاشه حیوانات تغذیه می‌کنند.
گ/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.