به گزارش ایرنا، این پست با هدف ایجاد پایداری ولتاژ در شبکه برق منطقه شرق اصفهان ( این منطقه دارای مشکل افت فشار است) و بهبود کیفیت برق رسانی به مصرف کنندگان این منطقه در 10 کیلومتری شهر کوهپایه اصفهان در زمینی به مساحت 25 هکتار در حال ساخت است و پیشرفت ساختمانی آن تاکنون 70 درصد بوده است.
زمین این پروژه اسفندماه سال 93 تحویل گرفته شده، طراحی آن دوسال پیش انجام شده و نصب تجهیزات و عملیات ساختمانی از یک سال گذشته آغاز شده است.
* پست الکتریکی، ایستگاهی فرعی است که در مسیر تولید، انتقال یا توزیع انرژی الکتریکی، ولتاژ را به وسیله ترانسفورماتور (وسیله‌ای است که انرژی الکتریکی را به وسیله 2 یا چند سیم‌پیچ و از طریق القای الکتریکی از یک مدار به مداری دیگر منتقل می‌کند) به مقادیر بالاتر یا پایین‌تر تغییر می‌دهد.
در پست های 400 به 63، توان الکتریکی 400 کیلوولت برای مصارف خانگی و شهری به 63 کیلوولت تقلیل می یابد و از افت یا افزایش فشار برق جلوگیری می کند بنابراین امنیت وسایل الکتریکی مصرف کنندگان تامین می شود.
در این ایستگاه 18 فیدر ( خط تامین برق) 63 کیلوولت، دو ترانسفورماتور 200 مگا ولت آمپری، 14 فیدر 400 کیلوولت و یک دستگاه رآکتور 400 کیلوولت قرار دارد که ایستگاه های این منطقه را تغذیه خواهد کرد.
میزان اعتبار ریالی و ارزی این پروژه بالغ بر 22.8 میلیون یورو و 112 میلیارد ریال برآورد شده است که توسط بانک توسعه اسلامی و شرکت برق منطقه ای استان اصفهان تامین می شود.
* بانک توسعه اسلامی ( Islamic Development Bank) یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو، در سراسر جهان براساس اصول شریعت اسلامی در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۹۷۵ میلادی از سوی ۲۲ کشور اسلامی و با سرمایه اولیه ۷۵۵ میلیون دینار اسلامی در جده عربستان تأسیس شد.
هم‌اکنون اعضای بانک توسعه اسلامی، در برگیرنده ۵۶ کشور از چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا است.
برق این ایستگاه از دو نیروگاه شهید منتظری و سیکل ترکیبی یزد تامین می شود.
خبرنگاران اصفهان به مناسبت هفته دولت روز سه شنبه از نحوه پیشرفت و ساخت این پروژه بازدید کردند.
هشتم شهریور 1360 رئیس جمهور وقت محمد علی رجایی به همراه نخست وزیر وقت حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شد و به همین مناسبت از دوم تا هشتم شهریور، هفته دولت نامگذاری شده است.
گ/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.