به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از رسول زرگر پور اضافه کرد: در مدت چهار سال گذشته نیروی انتظامی اصفهان با استفاده از این رویکرد ( مردم داری ) توانست بسیاری از تجمع ها را با مدیریت و تدبیر خود حل و فصل کند.
وی که در دیدار با فرمانده انتظامی استان اصفهان سخن می گفت، بر حمایت و پشتیبانی مردم استان از پلیس تاکید کرد و افزود: اصفهان یکی از استان هایی است که بیشترین مراکز و موسسات خیریه را داراست که خیران فعالیت های بسیار مفید و موثری نه تنها در این استان بلکه در سراسر کشور انجام دادند و امید است با همکاری نیروی انتظامی در زمینه امنیت جامعه و کاهش و پیشگیری از جرایم نیز موثر باشند.
وی افزود: اصفهان آمادگی دارد تا موسسه های خیریه امنیت ساز را به عنوان نمونه و بصورت آزمایشی در کشور راه اندازی کند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان جانشین و معین تهران در زمان بروز اتفاقات بحرانی انتخاب شده است افزود: پلیس اصفهان نیز باید در این سطح آماده باشد و از نظر نیروی انسانی، تخصص، تجربه و تجهیزات مدرن و پیشرفته به یکی از مجهزترین پلیس های کشور تبدیل شود.
وی، وجود مشکلات کارگری، خشکسالی و مسائل قومیتی را از دیگر دلایل جایگاه ویژه امنیت در استان اصفهان ذکر کرد و افزود: نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار کشور باید این جایگاه را حفظ و ارتقا دهد.
فرمانده انتظامی استان نیز در این دیدار با اشاره به راهبرد نیروی انتظامی در استفاده از نقش مردم در تامین امنیت جامعه از ساماندهی بیش از 10 هزار نگهبان محله با نظارت مستقیم و ارتباط مستمر کلانتری های استان خبر داد.
سردار ' مهدی معصوم بیگی ' در ادامه نیروی انتظامی را مجموعه ای پرتلاش و سخت کوش توصیف کرد و گفت: کار در این نیرو بگونه ای است که بدون تلاش مضاعف و اقدام جهادی نمی تواند مهمترین نیاز جامعه که امنیت است را پاسخ بدهد.
وی با تقدیر از تلاش های سردار آقاخانی فرمانده انتظامی سابق استان در راستای ایجاد امنیت و آرامش مردم گفت: برای دوره جدید مطالعات خوبی انجام شده و برنامه هایی برای حفظ و ارتقای امنیت استان پیش بینی شده است و در این زمینه به حمایت مردم و مسئولان بویژه استانداری اصفهان نیازمندیم.
سردار معصوم بیگی، سه راهبرد اصلی نیروی انتظامی برای تامین امنیت جامعه را استفاده از نقش مردم، به کارگیری فناوری های روز دنیا و افزایش مهارت ها و توانمندی های کارکنان بیان کرد.
وی در خصوص استفاده از نقش مردم در ایجاد امنیت گفت: هم اکنون بیش از 100 هزار نگهبان محله در سراسر کشور تحت نظارت مستقیم نیروی انتظامی ایفای نقش می کنند و در کاهش و پیشگیری از جرایم بسیار موثر هستند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سهم استان اصفهان از نگهبان محله کم است گفت: در آینده ای نزدیک با ساماندهی بخشی از نگهبانانی که هیچ گونه ارتباطی با پلیس ندارند، بیش از 10 هزار نگهبان محله تحت نظارت مستقیم و ارتباط مستمر با کلانتری ها در سطح استان فعال خواهند شد.
سردار مهدی معصوم بیگی بتازگی با حکم فرمانده نیروی انتظامی (ناجا ) به عنوان فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان منصوب شد.
پیش از وی سردار عبدالرضا آقاخانی مسئولیت فرماندهی انتظامی استان اصفهان را عهده دار بود.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.