به گزارش ایرنا، شهید خسروی در عملیات فتح المبین در سال 1361 به شهادت رسید.
این مراسم برای انس بیشتر با خانواده شهدا و به پاس جان فشانی شهید که آبروی کوچه و محله های شهر هستند برای اولین بار در شهرستان خوروبیابانک برگزار شد.
برادر شهید خسروی در این مراسم گفت: ما باید ارزش های معنوی دفاع مقدس را حفظ کنیم تا رشادت های دلاورمردان ایران اسلامی فراموش نشود.
محمد خسروی افزود: امروز که دشمن با جنگ نرم وارد عرصه شده باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خوبی تبیین و ترویج شود.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک نیز در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدا آشنایی نسل جوان با آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهید وشهادت است.
سروان علیرضا راجی خاطرنشان کرد: حفظ فرهنگ و اعتقادات مذهبی جز با تداوم فرهنگ ایثار و شهادت امکان پذیر نیست و یکی از راه های تداوم این فرهنگ، برگزاری یادواره شهدا و احترام ویژه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.
وی افزود: برگزاری این گونه یادواره ها بهترین ظرفیت برای انتقال فرهنگ و آموزه های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان است.
شهید علیرضا خسروی متولد 1335از مبارزان انقلابی و افراد تاثیرگذار در رساندن پیام انقلاب و پخش نوارهای حضرت امام خمینی به افراد بود که در دوم فروردین سال 1361در عملیات فتح المبین منطقه دشت عباس به شهادت رسید.
شهید خسروی مدت یکسال مسئول امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان خوروبیابانک بود و در مقاله نویسی مهارت داشت از وی آثار مکتوب درباره شهید و شهادت و رخدادهای سیاسی و انقلاب اسلامی به یادگار مانده است.
خانواده شهدا، ایثارگران، بسیجیان،مسوولان و مردم شهر خور با حضور در مراسمی که مقابل منزل شهید خسروی برگزار شد بار دیگر با آرمان های والای انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.
بیان خاطره گویی سه تن از همکاران همرزمان این شهید از دیگر برنامه های این مراسم بود.
شهرستان خوروبیابانک 118شهید، 9 آزاده و 175جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
9860 / 6022 خبرنگار: محسن فیروزی - انتشار دهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.