به گزارش ایرنا، در این مراسم که شامگاه چهارشنبه با حضور خانواده شهید محسن حججی برگزار شد، جمعی از شاعران به قرائت اشعار خود در خصوص جبهه مقاومت، دفاع از حرم، شهدای مدافع حرم و بویژه شهید حجی پرداختند.
همسر شهید محسن حججی در این مراسم، گفت: شهید حججی تمام هستی خود را با خدا معامله کرد و یقین داشت که خداوند بهترین خریدار است.
زهرا عباسی بیان کرد: دائم الوضو بودن، متواضع بودن، احترام به پدر و مادر، گذشت بسیار، دوری از گناه و ذکر خدا از صفات برجسته شهید حججی بود ولی به نظرم آنچه موجب عزت او شد، این بود که به واقع عاشق خدا بود.
وی ادامه داد: شهید حججی به دنبال گمنامی بود و هر کاری انجام می داد تنها به فکر آن بود که برای خدا انجام دهد و شاید این مساله دلیل خوش نامی او شد.
عباسی گفت: در مدتی که با ایشان بودم، حتی یک گناه از ایشان ندیدم بصورتی که در هر مراسمی که گمان می کرد در آن احتمال گناه وجود دارد، شرکت نمی کرد.
وی تصریح کرد: شهید حججی توانسته بود، صفات بالقوه خود را به فعلیت برساند.
همسر شهید حججی با اشاره به علاقه و عشق این شهید به امام حسین (ع), ادامه داد: اولین کتابی که شهید حججی خوانده بود، مقتل امام حسین (ع) بود.
وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، افزود: شهید حججی هر ساله در این روز هدیه می خرید و آنرا جشن می گرفت.
استاد دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم، گفت: تا یک ماه پیش هیچ نام و نشانی از شهید حججی در جامعه ما نبود ولی امروز نام شهید حججی در همه جای کشور موجی آفریده است که حتی کسانی که نسبت به مدافعان حرم و شهدای آن بی تفاوت بودند، امروز با این مسیر همراه شده اند.
امیر حسین بانکی افزود: آنچه شهید حججی را شهید حججی کرد، اخلاص و عمل برای خدا بود.

/7134/گ** خبرنگار محمد کامران ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.