وزیر بهداشت اعلام کرد که آمادگی برای حضور بخش‌خصوصی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد.

به گزارش ایلنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی امروز در مراسم بهره‌برداری از مرحله نخست شهرک سلامت اصفهان اظهارکرد: سند درمان کشور تا پایان شهریور امسال ابلاغ می‌شود و با ابلاغ آن شاهد حضور جدی بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان خواهیم بود. در این سند مشخص شده هر نقطه کشور چه تعداد تخت بیمارستانی در بخش خصوصی و دولتی مورد نیاز است.

وی افزود: همچنین در این سند خرید خدمت از سرمایه گذاران، تضمین و موانع گذشته برای سرمایه گذاری مانند صدور مجوزها یا آزمایشگاه ها به مقدار زیادی، تسهیل یا حذف می شود.

هاشمی با اشاره به نیاز کشور به ۷۰ هزار تخت بیمارستانی گفت: تامین این تعداد تخت در توان دولت نیست و این کارها، کار دولت نیست .

وی با بیان وظیفه سیاستگذاری و نظارت دولت افزود: امید است در دولت‌دوازدهم، بخشی از تصدی‌گری دولت در حوزه بهداشت و درمان کاهش یابد و نگرانی بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری از بین برود و برگشت سرمایه از طریق خرید خدمت برای این بخش تضمین شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری در دنیا در همین حوزه است، اضافه کرد: ما می‌خواهیم سرمایه گذاران بیشتری در کشور به این حوزه روی آورند و این حوزه رونق بگیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه این موضوع در سطح مدیران ارشد مشکلی وجود ندارد، گفت: ما در بخش کارشناسی، مشکل‌هایی داریم زیرا آنها همه چیز را دولتی می‌بینند که باید این معضل رفع شود.

وی همچنین شهرک سلامت اصفهان را مجموعه‌ای بی‌نظیر توصیف و اظهار امیدواری کرد که خدمات آن نیز به مردم اصفهان و کشور، بی نظیر باشد.

هاشمی با اشاره به امکانات بسیار خوب این مجموعه بویژه در زمینه درمان سرطان گفت: وزارت بهداشت، همراه این مجموعه خواهد بود.

وی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم تعداد قابل توجهی پروژه و پایگاه بهداشتی در این استان ساخته شد و تا سه هفته آینده نیز دو بیمارستان دیگر در این خطه به بهره‌برداری می رسد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هنوز تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: اگر موضوع گردشگری سلامت را نیز برای اصفهان در نظر بگیریم تعداد تخت‌های مورد نیاز در این استان، بسیار بیشتر خواهد بود.

وی گرشگری سلامت را صنعتی بسیار مهم خواند و گفت: رقم گردش مالی این صنعت در دنیا بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار در سال است.

وی با تاکید براینکه ایران از نظر علم پزشکی مقام نخست منطقه را دارد، گفت: ما آمادگی خود را برای حضور بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان اعلام می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.