به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهندس عباسعلی جعفری نسب مدیر عامل شرکت طی بازدید از مراحل آغازین پروژه اظهار داشت: پس از پیگرانی هوشمند، بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها با توجه به میزان خوردگی، درصد و پراکندگی آن با نظر واحد مهندسی خوردگی و تعمیرات خط همچنین مدیریت منطقه اصفهان اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص ضرورت اجرای این پروژه گفت: برخی از خوردگی خطوط با تعمیرات جزئی و نصب نیم لوله برطرف میشود ولی برخی دیگر همانند 67 کیلومتر از خط لوله بین مراکز انتقال نفت شماره 1 تا 3 مارون لازم بود جهت حفظ شرایط انتقال ایمن و پایدار نسبت به تعویض آن اقدام گردد.

مهندس جعفری نسب ادامه داد: این پروژه به مدیریت مهندسی و طرح های شرکت ابلاغ و پس از انجام مقدمات کار و برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار به سرعت کارگاه تجهیز و مقدمات کار آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران مدت اجرای پروژه را 28 ماه اعلام و خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از لوله های مورد نیاز از قبل آماده و جهت اجرای پوشش به کارخانه مربوطه ارسال شده و به زودی کارهای اجرایی جوشکاری در مسیر خط نیز انجام خواهد شد که امیدواریم پیش از زمان پیش بینی شده به اتمام برسد.

جعفری نسب تصریح کرد: خط لوله نفت خام مارون- اصفهان با توجه به پایش مستمر و پیگرانی هوشمند در شرایط مطلوب و با ظرفیت مورد نیاز در حال سرویس دهی است و بر اساس نتایج پیگرانی اولویت های A و B انجام شده و اولویت C نیز توسط همکاران برنامه ریزی شده و پس از تعویض بخش هایی از این خط وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

وی یکی از دغدغه ها را عدم رعایت حریم خط و گسترش واحدهای مسکونی شهری و روستایی دانست و در این خصوص ادامه داد: به دلیل توسعه برخی از شهرها و روستاهای مجاور این خط بخصوص در محدوده شهر میداود در استان خوزستان و در انتهای خط یعنی محدوده شهرهای ویلاشهر، نجف آباد و خمینی شهر در استان اصفهان توسط واحد مهندسی و طرح ها موضوع تغییر مسیر خط لوله در حال بررسی است که در صورت امکان فنی نسبت به تغییر مسیر برنامه ریزی خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 720191
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.