حمید ظهرابی  با اعلام این خبر اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور منطقه گلستان کوه خوانسار را به مدت پنج سال به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام کرد.

وی افزود: شکار ممنوع به مناطقی اطلاق می‌شود که با ایجاد شرایط لازم به صورت یک اکوسیستم طبیعی پویا مطرح شده و به عنوان پشتوانه‌ای برای حفاظت از ذخایر طبیعی کشور در ردیف مناطق تحت حفاظت قرار گیرند و پس از طی دوره آزمون می‌توانند یکی از عناوین مناطق حفاظت شده یا پناهگاه حیات وحش را احراز کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه گلستان‌کوه همانند دیگر مناطق حفاظت شده دارای گیاهان و جانوران نادر و دارویی است، تاکید کرد: بدین ترتیب شکار و تیراندازی در طول این مدت در این منطقه ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار منطقه شکار ممنوع نیز توسط سازان حفاظ محیط زیست تمدید شده است، بیان داشت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه مناطق شکار ممنوع پلنگ گالون در شهرستان های نجف آباد و تیران، زرچشمه در شهرستان های فریدن و فریدون شهر، کلاته در شهرستان خور و خارو در شهرستان‌های اردستان و نایین به مدت پنج سال دیگر شکار ممنوع هستند.

گفتنی است به استناد ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هرگونه شکار و تیراندازی دراین مناطق ممنوع است

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717552
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.