به گزارش ایرنا، 'رضا صالحی امیری' در پیامی به اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی جلوه های رضوی در بخش صنایع دستی که به میزبانی اصفهان برگزار شد، افزود: اهالی فرهنگ و هنر بر آن است تا عشق به امام رضا (ع) را در پرتو آموزه ها و سیره فرهنگی و علمی آن حضرت به فرهنگی جهانی مبدل سازد.
وی در این پیام اضافه کرد: این رویداد مهم و ارزشمند ، محملی است که ارادتمندان و عاشقان فرهنگ اهل بیت (ع) از توده های مردم تا جامعه فرهنگی و هنری و دانشگاهی و مدیران اجرایی کشور خرمن خرمن از گل های بوستان معنوی را بچینند و از نغمات آن جانهای تشنه و عاشق را سیراب کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کهن سرزمین ایران مفتخر و معطر به حضور هشتمین اختر تابنده آسمان امامت و ولایت امام هشتم و خواهر گرانقدرشان حضرت فاطمه معصومه (س) است که وجود نورانی شان ارزشمند ترین سرمایه معنوی و روشنایی بخش قلوب مومنان است.
وی در این پیام اضافه کرد: دهه کرامت که مطلع و ختام آن میلاد این دو وجود با برکت است، فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا بر بستر جشنواره بین المللی امام رضا ( ع)، اصحاب علم و فرهنگ و هنر در اقصی نقاط عالم با گرامیداشت این ایام مبارک و فرخنده، نقش و سهمی در اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت ( ع) ایفا نماید .
صالحی امیری از دست اندرکاران این جشنواره تشکر و قدردانی کرد و از خداوند متعال دوام توفیق ایشان را خواستار شد.
مراسم گشایش نمایشگاه دوازدهمین جشنواره ملی جلوه های رضوی در صنایع دستی اصفهان و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره پنجشنبه شب با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به هنر از سراسر کشور در سالن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.
در نمایشگاه یاد شده ٣٨ اثر از ٤٥ نفر منتخب از سراسر کشور در پنج رشته‌ معرق کاری، منبت کاری و نازک کاری چوب، شبکه بری فلز و قلمزنی در مجموعه گالری کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان به نمایش درآمده است.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.