به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی عصر چهار شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نطنز با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید طی سال های اخیر برای روستاییان کشور اظهار داشت: طرح ها و فعالیت‌ های خوبی در زمینه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و گردشگری در روستاها صورت گرفته و دولت در قالب مشارکت‌ های اقتصادی و تعاونی، گام های اساسی و شایسته ای برداشته است که با حمایت از این طرح ها منفعت و سود آن نصیب روستاییان می شود.
وی با اشاره به این که روستا‌ها و منطقه های عشایری از مهم ‌ترین جایگاه‌ های توسعه کشور و از بزرگ‌ ترین سرمایه‌ های توسعه هستند اظهار کرد:
براساس آخرین سرشماری کشور، جمعیت فعال روستایی و عشایری بیش از 20 میلیون نفر است.
رضوی تاکید کرد: اگر نظام برنامه ‌ریزی کشور هم سونگر، عادلانه و عالمانه بود امروز بسیاری از مشکلات موجود در حوزه های اقتصادی و فرهنگی در جامعه وجود نداشت.
وی به معضل حاشیه نشینی در کشور اشاره کرد و گفت: بحث حاشیه ‌نشینی در شهر‌ها از معضل های بزرگی است که روز به روز افزایش یافته و از آن غافل شده‌ ایم و این مشکل معلول سیاست‌ های اشتباه نظام برنامه‌ ریزی کشور است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یاد آور شد: متاسفانه به علت بی برنامگی و نبود زیر ساخت ها در روستاها از جمعیت روستایی و عشایری کشور کاسته شده است زیرا به مهم ‌ترین مشکل روستاییان و عشایر که اشتغال و افزایش درآمد است توجه نکرده ایم و این به لحاظ تولید ثروت، اشتغال و مسایل فرهنگ یکی از خطرهای مهم در کشور تلقی می شود.
رضوی به عملکرد دولت نهم و دهم نیز اشاره کرد و گفت: طی 8 سال دولت قبل، تعداد 10 هزار شغل روستایی ایجاد شد ولی از ابتدای دولت تدبیرو امید تا پایان سال گذشته شاهد ایجاد 160 هزار شغل روستایی و عشایری در کشور هستیم.
وی با تاکید بر این که برنامه ریزی، تلاش و خدمت به مردم باید سرلوحه کار مدیران باشد افزود: از ابتدای تشکیل دولت ها در ایران، به اندازه دولت روحانی به روستانشینان خدمات رسانی نشده است.
مرکز شهرستان نطنز در 125 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری روز چهارشنبه با سفر به شهرستان های اردستان و نطنز در شمال استان اصفهان از برخی طرح ها و خدمات روستایی این منطقه ها بازدید کرد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.