رحمت الله مهابادی روز چهارشنبه در جریان آغاز عملیات اجرای سه طرح در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در جمع خبرنگاران، افزود: برای اجرای این طرح، مشاور در حال مطالعه است و زمان شروع و پایان این طرح پس از انجام مطالعات مشاور، در قراردادی که با پیمانکار خارجی منعقد خواهد شد، تعیین می شود.
وی با بیان اینکه امور مربوط به اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان براساس برنامه پیش می رود، تصریح کرد: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران برای اجرای طرح توسعه فرودگاه اصفهان محدودیتی ندارد و اعتبار مالی مورد نیاز این طرح تامین شده است اما در عرصه فرودگاهی با محدودیت مواجه هستیم.
مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: طرح توسعه فرودگاه اصفهان مورد حمایت دولت است و با حمایت ویژه سردار شمخانی دبیر شورای امنیت ملی، این طرح در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته است.
وی بااشاره به اینکه زمین های مجاور این فرودگاه در مالکیت نهادهای نظامی است، گفت: به همین جهت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز برای تامین زمین مورد نیاز این طرح از طریق نهادهای نظامی، اقدام کرده است.
مهابادی، همکاری نهادهای نظامی برای اجرای این طرح را خواستار شد.
وی از اصفهان به عنوان درگاه معرف تمدن ایران اسلامی به جهانیان نامبرد و افزود: اصفهان دروازه اصلی ورود گردشگران خارجی به میهن عزیمان است و نگاه ما به اصفهان و فرودگاه این شهر معمولی نیست.
مدیر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: صنعت گردشگری مورد توجه جدی دولت قرار دارد و طی سال های اخیر پیشرفت خوبی کرده است بنابراین صنعت هوایی و فرودگاههای کشور با گردشگری ارتباط مستقیم دارد و ما نمی توانیم نسبت به تامین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری فرودگاههای کشور بویژه فرودگاه شهرهای گردشگر پذیر بی توجه باشیم.
وی با اشاره به اینکه گردشگر دوست دارد از نقطه ای که مورد علاقه اش هست به کشور میزبان وارد شود، گفت: بسیاری از گردشگران خارجی اصفهان را به عنوان محل مورد علاقه خود برای ورود به کشورمان انتخاب می کنند.
مهابادی اضافه کرد: بنابراین پیش بینی ما این است که فرودگاه اصفهان درگاه ویژه ای برای ورود و خروج گردشگران و میهمانان خارجی خواهد شد و نیاز به توسعه دارد.
وی افزود: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور با این رویکرد برای توسعه فرودگاه اصفهان با یکی از سرمایه گذاران و شرکت های خارجی که در بین 10 پیمانکار برتر جهان قرار دارد وارد مذاکره شد و آن را به مشارکت در سرمایه گذاری برای توسعه فرودگاه اصفهان ترغیب کرد.
مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به اینکه فرودگاه های مهرآباد و بهشتی نژاد مشهد در بین فرودگاههای جهان و خاورمیانه دارای رتبه هستند، گفت: با طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و تجهیز آن به فناوری های پیشرفته، این فرودگاه نیز دارای رتبه بین المللی خواهد شد.
طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان یکی از زیر ساختهای توسعه در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه در سال 94، بین شرکت فرودگاه های کشور و شرکت مهندسی وینسی فرانسه که به عنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه ای اروپا مطرح است، منعقد شد.
در قالب طرح توسعه این فرودگاه، قرار است در مرحله اول طرح ترمینال فرودگاه اصفهان با مساحت 21 تا 25 هزار مترمربع احداث و در مرحله دوم نیز ترمینالی با مساحت 35 هزار مترمربع در این فرودگاه ساخته شود.
بر اساس این طرح، ترمینال خارجی 25 هزار مترمربعی با ظرفیت 2 میلیون مسافر در بازه زمانی 2 تا 2.5 ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در اصفهان ساخته خواهد شد تا بتواند ترافیک ناشی از مقطع پسا برجام در اصفهان را پشتیبانی کند.
با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه بین المللی اصفهان 2 برابر خواهد شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.