به گزارش ایرنا، فریدون الهیاری روز دوشنبه در نشست کمیته میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریدونشهر افزود: منطقه غرب استان اصفهان در دامنه های رشته کوه زاگرس، در فصول گرم و سرد دارای جاذبه های منحصر به فردی است که با حفاظت، ثبت و استفاده بهینه از آنها می توان گردشگری را در این منطقه توسعه داد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه ثبت آثار تاریخی بویژه محوطه های باستانی منطقه غرب این استان طی مدت های طولانی مغفول مانده بوده است، ادامه داد: تلاش خود را برای ثبت میراث فرهنگی ملموس و ناملموس شهرستان فریدونشهر به کار گرفته ایم.
وی با بیان اینکه افراد فعال در سمن ها و انجمن های میراث فرهنگی سهم بسزایی در این بخش ایفا می کنند، افزود: می کوشیم با استفاده از ظرفیت های انجمن های میراث فرهنگی از اقدام هایی که آثار تاریخی و مناطق گردشگری مناطق غرب استان را تهدید می کند، جلوگیری و تعرض به آثار تاریخی در این مناطق را به حداقل برسانیم.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: تلاش می کنیم تا گردشگری در فریدونشهر به سمت گردشگری متوازن سوق یابد.
حمید امینی، برقراری توازن در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان را یکی از راهبردهای این اداره کل بیان کرد و از توسعه نیافتن شهرستان های غرب استان در این حوزه ها اظهار تاسف کرد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه محسن یارمحمدیان معاون گردشگری، شهرام امیری مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل و ناصر اسدی فرماندار شهرستان فریدونشهر نیز حضور داشتند.
بازدید از روند ساخت 2 اقامتگاه بومگردی و یک هتل در دست بهره برداری در شهرستان فریدونشهر از برنامه های سفر مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان به شهرستان فریدونشهر بود.
فریدونشهر با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
9861 / 2093 ** خبرنگار: فاطمه زمانی ** انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.