به گزارش ایرنا، حسن امجدی روز دوشنبه در جلسه ارزیابی ' مانور طرح اضطراری فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان '، افزود: مانور طرح اضطراری در این فرودگاه باید هر 2 سال یکبار برگزار شود تا میزان آمادگی نیروهای مختلف امداد و نجات در زمینه های فرماندهی و ارتباطات مورد ارزیابی قرار گیرد و نقص های احتمالی در اسرع وقت برطرف شوند.
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان خواستار ایجاد شبکه فرکانسی واحد و مستقل برای همه واحدهای امداد و نجات این استان شد.
وی گفت: نبود وجود شبکه ارتباط رادیویی واحد برای واحدهای امداد و نجات ممکن است یک سانحه ثانویه را رقم بزند.
امجدی اظهارکرد: مسئولان استان اصفهان نوید برقراری این شبکه فرکانسی ویژه نیروهای امداد و نجات در استان اصفهان را داده اند.
مدیرکل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اصفهان نیز در این جلسه گفت: گزارش کتبی ارزیابی این مانور به واحدهای مربوطه و فرودگاه اصفهان ارسال می شود.
فرشید گلیج افزود: نیروهای شرکت کننده در این مانور در زمینه هماهنگی و تعاملات عملکرد خوبی داشتند ولی برخی مشکلات نیز دیده شد.
وی اضافه کرد: در چنین مانورهایی هیچ کس نباید دچار استرس شود و همه ارگان ها باید به وظیفه خود عمل کنند.
گلیج ادامه داد: هلیکوپتر امداد هوایی، گردشی به دور منطقه مانور داشت که دور از انتظار بود.
وی بااشاره به اینکه در این مانور، برپاشدن چادر امداد پس از 17 دقیقه انجام شد، افزود: در شرایط حقیقی اتفاقاتی از این دست پذیرفتنی نیست .
به گزارش ایرنا، مانور ' طرح اضطراری فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان ' پیش از ظهر دوشنبه با حضور مسئولان در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با حضور و همکاری اداره کل فرودگاه های استان اصفهان، پایگاه هوایی شهید بابایی ( هشتم شکاری)، سازمان آتش نشانی شهرداری، اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی و سازمان هلال احمر استان اصفهان برگزار شد.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، بعنوان مُعین فرودگاه های کشور عمل می کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری، اورژانسی و هدایت شده است.
ت/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.