پیش از این انتشار بوی فاضلاب در شمال شهرضا ناخرسندی اهالی ساکن دراین منطقه را در پی داشته است و در تازه ترین مورد جمعی از مردم محله های جرم افشار، منوچهر آباد ونسیم آباد روز جمعه گذشته با حضور در جاده شهرضا به اصفهان ، خواستار جابه جایی تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرضا از محله خود شدند.
سید محمد حسین صالح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آبفای شهرضا پیگیر حل مشکل بوده و هم اکنون دستگاه های هواده جهت نصب در تصفیه خانه فاضلاب شهرضا و رفع بوی بد در منطقه در حال ساخت است.
وی افزود: همزمان، اقدامات لازم در خصوص تامین برق، ساخت و تجهیز اتاق پست برق در حال انجام است.
رئیس آب و فاضلاب شهری شهرضا با اشاره به بحران کم آبی گفت: به دلیل افزایش دمای هوا، گرمای زیاد و همچنین افزایش مصرف آب شرب وضعیت تامین آب بحرانی شده است.
وی با اشاره به خشکسالی های چندسال گذشته و افت شدید سفره های آبی منطقه شهرضا تصریح کرد: میزان آب قابل استحصال برای شهر به شدت کاهش یافته است.
وی از شهروندان خواست با مدیریت صحیح مصرف آب شرب امکان استفاده همگان را از این نعمت الهی فراهم کنند.
صالح افزود: 20 حلقه چاه با آبدهی 380 لیتر در ثانیه در مدار بهره برداری قرار داشته که با وجود تلاش های صورت گرفته جوابگوی تامین آب مورد نیاز شهروندان نیست.
وی اظهار داشت: مصرف آب در برخی از ساعات شبانه روز به 500 لیتر بر ثانیه رسیده که این میزان باید کاهش یابد.
ساکنان شمال شهرضا در ماه های اخیر با حضور مقابل فرمانداری، اداره آبفا ، شبکه بهداشت ودفتر نماینده شهرضا مراتب نارضایتی خود را از انتشار بوی فاضلاب در محل سکنای خود ابراز کرده بودند.
حدود پنج هزار نفر در این محله ها زندگی می کنند.
ساکنان محل می گویند وجود تصفیه خانه فاضلاب در شمال شهرضا ودر محله ما مشکلات جسمی وروحی فراوانی را برای ما به همراه داشته وآب خروجی این تصفیه خانه نیز به برخی از افراد فروخته می شود تا کشاورزی کنند.
اهالی می گویند بیماری های زیادی در منطقه ماشایع شده است.
فرماندار شهرستان شهرضا پیش از این مبلغ 300 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی برای حل مشکلات این محله ها تخصیص داده بود.
محسن گلابی پیش از این گفته بود که 900میلیون تومان اعتبارنیز پیش از این جهت نصب 25دستگاه هواده تخصیص داده شده است.
باتوجه به قدیمی بودن تصفیه خانه فاضلاب شهرضا، افزایش جمعیت و این که تا امروز فقط 30 درصد از فاضلاب شهری شهرضا تکمیل شده و به این تصفیه خانه می رود به نظر می رسد هزینه کردن در این محل به صلاح نبوده ونیاز به اعتبارات ملی جهت احداث تصفیه خانه جدید در محلی خارج از شهراست.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
ت/7144 / 6022 خبرنگار : امیری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.