اصغر سلیمی روز دوشنبه هنگام بازدید از ناحیه صنعتی هست سمیرم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 10 واحد در ناحیه و 30 واحد در منطقه صنعتی سمیرم فعال است.
وی با بیان اینکه این تعداد واحد فعال برای یک شهرستان 100 هزار جمعیتی ناچیز است خاطر نشان کرد: مشکلات بخش های راکد و غیر فعال را در جلسه ای به اطلاع معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت رسانده و خواستار تقویت این نواحی شدیم.
وی افزود: در شهرک 35 هکتاری صنعتی سمیرم 20 واحد غیر فعال و 17 واحد نیز راکد هستند که تنها جواز تأسیس و زمین گرفته اند و هیچگونه فعالیتی نداشته اند.
سلیمی ادامه داد: در ناحیه صنعتی و در17 هکتار زمین این ناحیه 15 واحد غیر فعال و 10 واحد نیز راکد و بدون کارایی رها شده اند.
وی یکی از مهمترین موضوع های مطرح شده در نشست خود با معاون وزیر صنعت را بهره برداری نکردن از واحدهای آب معدنی ونک عنوان کرد و گفت: نبود برق فشار قوی و نقدینگی عامل اصلی رکود این واحدها در یک دهه گذشته است.
نماینده سمیرم در مجلس دهم تصریح کرد: سه واحد آب معدنی منطقه ونک بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و سه واحد دیگر نیز از 10 تا 20 درصد پیشرفت کار داشته اند که به علت نبود نقدینگی متوقف و رها مانده اند.
وی سمیرم را قطب تولید سیب عنوان کرد و گفت: درخواست ما از معاون وزیر، تبدیل بخشی از 2 منطقه صنعتی شهرستان به صنایع غذایی و تبدیلی بود که مورد تاکید قرار گرفت.
وی درخواست مهم دیگر مطرح شده در این نشست را اختصاص 2 ناحیه صنعتی به 2 بخش وردشت و پادنای بزرگ سمیرم عنوان کرد و گفت: هر دوی این بخش ها توانمندی های خوبی در بخش های کشاورزی و دامی و حتی تامین مواد اولیه برخی صنایع دارند.
شهرستان سمیرم دارای 100 هزار جمعیت است و در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
گ/7147 / 6022 خبرنگار: محمود افشاری- انتشار دهنده :عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.