به گزارش ایرنا،تیم هندبال شهرداری کاشان در بیست و نهمین دوره از لیگ برتر هندبال کشور که از 21 آبان سال گذشته کلید خورده بود، در نهایت در اسفند 95 پس از شکست حریف خود در خانه با کسب 27 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت تا پس از عبور از تیم خوب نفت و گاز گچساران بر سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات تکیه زند.
پس از حدود شش ماه از پایان لیگ برتر، هنوز حرف و حدیث در باره وضعیت مالی باشگاه و پرداخت ها با بازیکنان ادامه دارد و برخی از اعضای تیم هندبال شهرداری کاشان برای دریافت مطالبات فصل گذشته خود، دیروز شنبه با مامور قضایی راهی دفتر این باشگاه شدند.
این اقدام در حالی رخ داد که سرپرست تیم هندبال شهرداری کاشان چندی پیش اعلام کرده بود: بازیکنان و کادر تیم هندبال شهرداری 70 درصد مبلغ قرارداد را دریافت کرده اند که البته 30 درصد پاداش مازاد بر کل قرارداد بابت قهرمانی در لیگ برتر نیز هنوز بعنوان طلب باقی مانده است.
حسن حاجی باقری در باره میزان طلب های علیرضا حبیبی سرمربی این تیم نیز گفت: میزان طلب سرمربی از شهرداری بیشتر از بازیکنان و سایر اعضای کادر فنی است.
پس از اقدام روز گذشته برخی از بازیکنان تیم شهرداری کاشان، مدیر باشگاه شهرداری نیز تاکید کرد: مراجعه بازیکنان و مربیان تیم هندبال به شهرداری برای پیگیری مطالبات در باره چک های بلامحل وجاهت قانونی ندارد.
احمد شاه بالایی با بیان این که بازیکنان و مربیان تیم هندبال روز گذشته با هدف اخذ مطالبات خود به شهردار کاشان مراجعه کردند، افزود: با توجه به پرداخت 70 درصد از وجوه قرارداد بازیکنان تیم هندبال، این نوع مطالبه وجاهت قانونی ندارد.
وی با اشاره به این که چک های صادر شده از سوی شهرداری در دو قسط 30 و 40درصد بوده است، گفت: تمام بازیکنان هندبال مبالغ خود را تا سقف 70 درصد دریافت کرده اند.
مدیر باشگاه شهرداری کاشان تاکید کرد: چک ها نزد سرمربی تیم امانت بوده و بنا بود پس از پرداخت قسط دوم بازیکنان تا سقف 70 درصد، به امور مالی باشگاه تحویل داده شود که پس از پرداخت 70 درصدی وجوه، این اتفاق نیفتاد و سرمربی تیم هندبال چک را هنوز به باشگاه تحویل نداده است.
شاه بالایی با اشاره به تعریف چک بی محل گفت: چک بی محل، چکی است که صادرکننده آن پول یا اعتبار نزد محال علیه چک نداشته باشد، در صورتی که چک های صادر شده بعنوان قسط دوم بوده و به ازای مبلغ چک ها، وجه نقد به بازیکنان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: بازیکنان کاشانی از سرمربی درخواست استرداد چک ها را دارند اما سرمربی تیم، چک ها را تحویل نمی دهد.
مدیر باشگاه شهرداری کاشان افزود: برخورد غیرحرفه ای و ضداخلاقی برخی از بازیکنان و مربیان تیم هندبال و مراجعه آنها به شهردار در گزارشی به مراجع ورزشی ذیربط ارجاع داده می شود.
شاه بالایی با تاکید بر اینکه برخی تارنماها با انتشار خبر صدور چک های بلامحل توسط شهرداری ذهن شهروندان را مخدوش می کنند،خاطرنشان کرد: اسناد تمام پرداخت ها موجود است و باشگاه شهرداری کاشان با هدف شفاف سازی اسناد پرداخت شده تا سقف 70 درصد را منتشر خواهد کرد.
مدیر باشگاه ورزشی شهرداری کاشان گفت: باشگاه نسبت به پرداخت تمام اقساط به بازیکنان متعهد است و درصورت استرداد چک ها، مابقی پرداخت تا تسویه حساب کامل صورت می پذیرد کما اینکه برخی از بازیکنان بالاتر از 70 درصد نیز دریافتی داشته اند.
تیم هندبال شهرداری کاشان این روزها بجای آن که در حال آماده سازی برای فصل جدید رقابت ها و حضور در جام باشگاه های آسیا باشد٬ شرایط بسیار بدی را سپری می کند و در آستانه انحلال قرار گرفته است، اتفاقی که می تواند ضربه بزرگی به هندبال ایران وارد کند.
وجود تعهد مالی کنونی باشگاه، تنگناها و مشکلات اقتصادی شهرداری، خروجی نامناسب باشگاه برای ارتقای ورزش همگانی و شهروندی، به‌ کارنگرفتن و توجه نداشتن به استعدادهای بومی و ظرفیت‌های درونی ورزشی شهرستان، زیرساخت‌های نامناسب برای توسعه و بهره‌ برداری از امتیازات و دستاوردهای حضور تیم‌های ورزشی در لیگ‌ های ملی و فراملی، نداشتن ضرورت و تناسب وظایف شهرداری با تیم ‌داری در سطح ورزش حرفه‌ ای ‌بعنوان برخی از دلایل شورای شهر کاشان برای مخالفت با ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری کاشان مطرح شده است.
در حالی که تا شروع مسابقات هندبال جام باشگاه های آسیا کمتر از یک ماه باقی مانده است، تیم هندبال شهرداری کاشان که بعنوان نماینده هندبال ایران باید در این رقابت ها حضور پیدا کند، همچنان بلاتکلیف است.
باشگاه شهرداری کاشان سال گذشته در دو لیگ برتر بسکتبال و دسته دوم فوتبال نیز فعالیت می کرد.
7408/7472/* گزارش: محمد جهانگیریان- حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.