روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی با عنوان 'خط پایان برنج کاری در اصفهان' به نقل از قائم مقام جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: اصفهان به توسعه کشت برنج متهم شده است.
مهرداد مرادمند افزود: در چهارماهه نخست امسال در برخورد با متخلفان تغییر کاربری 170 مورد اجرای احکام در شهرستان های استان اصفهان انجام شده که شامل دیوارکشی برای ساخت و ساز ویلایی بوده است.
وی گفت: در 10 سال گذشته سطح کشت برنج در استان اصفهان 20 هزار هکتار بوده که اکنون به حدود 4 هزار و 900 هکتار رسیده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از عضو شورای سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از معوقات 9 ماهه کارانه کادر درمانی استان خبر داد و نوشت: حقوق پرسنل بیمارستان های علوم پزشکی هر ماه ولو با یکی دو روز تاخیر واریز شده است، اما در پرداخت کارانه همچنان 9 ماه معوق داریم.
کیانوش جهانپورافزود: این افراد با فداکاری تمام و بدون کمترین حاشیه ای به درمان بیماران مشغول هستند ، اما به هر جهت تاخیر پرداخت می تواند روی کار کادر درمانی موثر باشد.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان 'اصفهان آباد را مردم و شهرداری با هم می سازند' به نقل از مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان نوشت: برنامه هایی که برای ملاقات مردمی با شهردار اصفهان در طول هفته پیش بینی شده، بسیار متعدد هستند.
هادی نباتی نژاد افزود: اصلی ترین مسیری که شهروندان اصفهانی می توانند با شهردار ارتباط داشته باشند ، این است که به مدیریت روابط عمومی در ساختمان شهرداری مرکزی واقع در میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'شرق اصفهان را دریابید' به نقل از نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: مشکل گرد و غبار هوای اصفهان که در هفته های گذشته رخ داد، چند سالی است که شرق اصفهان با آن درگیر شده و این فاجعه است که این مسئله به دنبال بحران و خشکی زاینده رود است.
احمد شریعتی افزود: شهروندان از نوع برخورد بعضی مدیران شهرداری در برخی از مناطق شهری شکایت دارند و ما هم به این مدیران تذکر داده ایم، ولی این برخوردها همچنان ادامه دارد.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان نوشت: عده ای نمی گذارند گوشت ارزان شود.
علیرضا ولی گفت: بازار گوشت قرمز از لحاظ میزان تولید داخل و واردات اشباع شده است، اما دلالان با راه اندازی شایعات در خصوص کیفیت گوشت هایی که با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه می شود از خرید مردم و کاهش قیمت گوشت قرمز جلوگیری می کنند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان نوشت: حوادث کار استان اصفهان در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد 102 مورد بیشتر بود.
غفور راستین افزود: تعداد حوادث کاری که در سه ماهه اول امسال در استان اصفهان گزارش شده است 465 مورد بود و این در حالی است که این حوادث در سال گذشته به 363 مورد می رسید.
وی بیشترین حوادث کار که امسال به وقوع پیوست را سقوط عنوان کرد و افزود: امسال تعداد سقوط هایی که ماموران اورژانس پوشش دادند 118مورد بود که سال گذشته این رقم به 81 مورد می رسید.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'کاروان سفیران کریمه به اصفهان سفر می کند' به نقل از امام جمعه مبارکه نوشت: این کاروان متشکل از خادمان حرم حضرت معصومه(س) به مدت سه روز در دهه کرامت در استان اصفهان حضور می یابند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی افزود: این کاروان متشکل از چهار نفر از ائمه جمعه و خادمان حرم حضرت معصومه (س) است و از دوم مرداد وارد استان اصفهان می شوند و به مدت سه روز در شش شهرستان برخوار و میمه، اصفهان، دهاقان، مبارکه، فلاورجان و خمینی شهر حضور می یابند.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبی با عنوان 'سوغات بیماری برای مردم شرق اصفهان' نوشت: ریزگردها دست از سر اصفهان بر نمی دارند.
این روزنامه می افزاید: با فعال شدن کانون ریزگردها در تالاب گاوخونی مشکلات شدید زیست محیطی در کمین اصفهان، استان های مرکزی و تهران خواهد بود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور نوشت: 71 درصد جمعیت استان اصفهان جمعیت کار هستند و متاسفانه افراد در سن اشتغال با مشکل کار روبه رو هستند.
محمد باقر عباسی با اشاره به تهدید کاهش جمعیت و پایین آمدن نرخ فرزندآوری افزود: کاهش جمعیت در هر صورت یک تهدید بزرگ محسوب می شود اما شرایط فعلی زیاد بحرانی نبوده و با یک برنامه ریزی درست هدایت و مدیریت می شود.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'زندگی خاکستری زاینده رود' به نقل از مدیر کل محیط زیست استان اصفهان نوشت: روان آب های خاکستری از سطح شهرها و روستاهای غرب اصفهان جمع آوری و وارد رودخانه زاینده رود می شود.
حمید ظهرابی افزود: تعداد زیادی شهر و روستا در غرب استان داریم که به دلیل شرایط زمین شناختی و وضعیت توپوگرافی و شیب زمین، روان آب های ایجاد شده در سطح شهر آلوده می شود و حجمی از آلودگی که نمی توان آن را با فاضلاب مقایسه کرد وارد بدنه رودخانه می شود.
وی گفت: در این راستا پیگیری ها برای رفع این مشکل در شورای حفاظت کیفی زاینده رود به طور جدی دنبال می شوند.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.