الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات رئیس جمهور درباره دولت دوازدهم از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به تشکیل دولت دوازدهم گفت: بحث این و آن جناح نیست، اما شیوه و تفکری که مردم در انتخابات به آن رای دادند باید در دولت، استاندارها، فرماندارها، مدیرکل ها و در مسئولیت های سنگین و حساس حاکم شود. این بدان معنا نیست که غیر از 24 میلیونی که به دولت تدبیر و امید رای دادند، حق حیات ندارند؛ آنها هم حقوق دارند و حقوق اساسی شان محفوظ و می توانند فعالیت کنند اما امروز در مسئولیت های رده بالا نوبت این 24 میلیون است و اگر غیر از این باشد پس برای چه رای دادیم و انتخابات برگزار کردیم.
*** اخبار ضد و نقیض درباره انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. برخی منابع خبری صبح روز چهارشنبه خبر از انتخاب محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران دادند در حالیکه پس از آن اعلام شد که هنوز این موضوع رسمی نشده بلکه 7 گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران از میان 24 فرد پیشنهادی انتخاب و معرفی شدند که در بین این هفت تن، نجفی و مرعشی بیشترین رای را نسبت به سایر نامزدها کسب کردند.
*** درگذشت حبیب الله کاسه ساز نیز دیگر خبر مورد توجه بود. کاسه ساز، کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده سینمای ایران روز چهارشنبه دار فانی را وداع گفت. مرحوم کاسه ساز متولد سال 1341، به علت ابتلا به بیماری سرطان، طی ماه های اخیر در بیمارستان بستری بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات فرمانده نیروی انتظامی اصفهان درباره دوچرخه سواری بانوان از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، سردار آقاخانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نگرانی پلیس، امنیت زنان است یادآور شد: پلیس با دوچرخه سواری زنان مخالف است ولی درحال رایزنی هستیم تا این مشکل برطرف شود.
*** چاق ترین مردم کشور در کاشان و آران و بیدگل نیز دیگر خبر مورد توجه بود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل چاق ترین مردم کشور هستند. وی با این که مردم منطقه کاشان پیش تر به لحاظ چاقی در رتبه سوم کشور قرار داشتند، افزود: 30 درصد مردم این منطقه چاق هستند. وی خاطر نشان کرد: 40 درصد از مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به اضافه وزن دچار هستند.
*** بلاتکلیفی پرونده آتنای اصفهان نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. به گزارش برخی رسانه ها، 6 ماه از قتل فاطمه، دختری اهل نصرآباد (از توابع بخش جرقویه شهرستان اصفهان) می‌گذرد، به تازگی قرار است جلسه تفهیم اتهام برگزار شود و هیچ‌کس نمی‌داند این پرونده چه زمانی به نتیجه و مجرم به سزای عمل خود می‌رسد. این دختر اواسط دی ماه سال گذشته به قتل رسیده بود و قاتل وی در همان روز جنایت دستگیر شد.
*** تشییع و خاکسپاری شهدای تازه تفحص شده در اصفهان در روز پنجشنبه 29 تیر ماه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز از اخبار محلی مورد توجه بود.
گ/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.