به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان یا تشکیلاتی باید مسئولیت فعالیت تاکسی های اینترنتی در اصفهان را عهده دار شود.
وی افزود: مسئولیت این سازمان یا تشکیلات نباید صرف صدور پروانه فعالیت باشد بلکه باید درصورت بروز مشکل پاسخگو باشد و اطلاعات لازم درخصوص رانندگان و محل استقرار آنها را به پلیس گزارش دهد.
رییس پلیس استان اصفهان با بیان اینکه رانندگان تاکسی های اینترنتی برای ما شناخته شده نیستند، گفت: ما درباره رانندگان زیرپوشش سازمان تاکسیرانی اطلاعات کامل داریم و درصورت نیاز قادر به شناسایی سریع آنها هستیم.
در سامانه تاکسی اینترنتی از طریق نرم افزار حمل و نقل 'اسنپ' و 'تپسی' به مشتری این امکان داده شد تا از طریق اینترنت برای سفرهای شهری خود درخواست ماشین کند.

** برای برطرف شدن دوچرخه سواری بانوان درحال رایزنی هستیم

فرمانده انتظامی استان اصفهان از بسیج 20 تیم در قالب واحد های گشت ارشاد برای رصد مسائل مربوط به عفت عمومی در کلانشهر اصفهان خبر داد و افزود: این واحد ها با هماهنگی دستگاه قضایی استان مسائل مربوط به عفت عمومی را پیگیری می کنند.
وی با بیان اینکه عدم رعایت عفت عمومی در برخی مکان های اصفهان موجب ناراحتی و نارضایتی مردم متدین این کلانشهر شده است گفت: گرچه 26 دستگاه دیگر در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارد که دوشادوش پلیس به میدان بیایند اما پلیس برای جلب رضایت مردم با تمام توان وارد عمل شده است.
وی خاطرنشان کرد: نقش گشت های ارشادی بگیر و ببند نیست بلکه توجیه، تذکر، ارشاد و راهنمایی است.
سردار آقاخانی یادآور شد: در جمهوری اسلامی که ارزش های اسلامی به بهای خون شهدا پیاده شده، ناپسند است که برخی حرکت ها برگرفته از ارزش های اروپا، غرب، آمریکا و طاغوت باشد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان، با بیان اینکه نگرانی پلیس، امنیت زنان است یادآور شد: پلیس با دوچرخه سواری زنان مخالف است ولی درحال رایزنی هستیم تا این مشکل برطرف شود.

**با کاروان های پرسرو صدای عروسی، مانکن ها و خودروهای شیشه دودی برخورد می شود**
رییس پلیس استان اصفهان با جلوگیری پلیس از حرکت کاروان های عروسی که موجبات آزار و اذبت شهروندان می شود، گفت: با اینگونه کاروان ها بشدت برخورد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این کاروان ها با ایجاد سرو صدا و زدن ترقه و مواد محترقه در آخرین ساعات شب علاوه بر اعتراض شهروندان موجبات نارضایتی بیماران در بیمارستان ها را نیز فراهم کرده اند.
سردار آقاخانی همچنین از برخورد شدید اماکن با صنوفی که اقدام به استفاده از مانکن های نامناسب و دور از شان نظام جمهوری اسلامی می کنند و با این کار به اشاعه فرهنگ غرب کمک می کنند، خبر داد.
وی با اشاره به اینکه فضای داخل خودرو حریم خصوصی محسوب نمی شود گفت: با رانندگانی که اقدام به دودی کردن شیشه خودروهای خود تا به حدی که در فاصله سه متری داخل آن دیده نشود از سوی پلیس راهور برخورد می شود.
رییس پلیس استان اصفهان، اعمال قانون درخصوص بحث آلودگی صوتی خودروها و همچنین اماکن و صنوفی که اقدام به بستن سیستم های صوتی قوی روی خودروها می کنند را از دیگر برنامه های فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام کرد.
سردار آقاخانی همچنین از جمع آوری پنج هزار قلیان در پارک ها و تفرج گاه های استان اصفهان در راستای برخورد با توزیع کنندگان قلیان خبر داد و گفت: جمع آوری قلیان از پارک ها و تفرجگاهها همچنین جلوگیری از توزیع وسائل مرتبط با قلیان بنا به درخواست شبکه بهداشت استان انجام می شود.

**20 تقاطع در اصفهان به دوربین ثبت تخلف مجهز می شود**
رییس پلیس راهور استان اصفهان نیز در این نشست خبری از تجهیز 20 تقاطع در کلانشهر اصفهان به دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز خبر داد.
سرهنگ رضا رضایی با بیان اینکه دوربین ها فراتر از حضور پلیس عمل می کنند گفت: از زمان تجهیز بزرگراه ها و تقاطع ها به دوربین های هوشمند، آمار تخلف ها و تصادف ها در استان کاهش یافته است.
وی به رانندگانی که اقدام به جعل، مخدوش کردن و تغیییر ارقام پلاک خود می کنند هشدار داد و افزود: این افراد براحتی قابل شناسایی هستند و اقدام آنها به عنوان یک جرم در محاکم قضایی استان پیگیری می شود.

**10 کانون جرم در استان شناسایی شد**
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان هم با بیان اینکه مبارزه با جرایم خشن و کانون های جرم اولویت نخست پلیس استان است گفت: بتازگی 10 کانون جرم در 10 شهرستان استان اصفهان شناسایی شد.
سرهنگ ستار خسروی افزود: پلیس با اقدام های ویژه در شناسایی و اشرافیت بر مجرمان سابقه دار و محکومان فراری، موفق شداین طرح را پیاده و 50 نفر از مجرمان و محکومان فراری را شناسایی کند.
وی همچنین به دستگیری سارقان مسلح بانک ملی هشت بهشت اصفهان در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: این سارقان در مدت سه ساعت شناسایی شدند.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری باند مجرمان حرفه ای استان اصفهان که اقدام به سرقت از منزل، خودرو و بانک می کردند در شهرستان بندر انزلی خبر داد و گفت: این افراد چند روز پیش در میدان صفه اصفهان در محاصره پلیس قرار گرفتند ولی به دلیل امنیت جانی مردم پلیس ادامه عملیات را در جاده و در نهایت در استان گیلان به انجام رساند.
سرهنگ خسروی افزود: اعضای این باند که چهار نفر و همگی سابقه دار و معتاد هستند تاکنون به 10ها مورد سرقت اعتراف کرده اند.
وی همچنین از شناسایی و دستگیری یک گروه سارقان احشام و یک گروه سارق که در قالب تحویل بسته های خیریه و لباس از از افراد سالمند اقدام به سرقت می کردند در شهرستان بابل خبر داد و دستگیری این افراد را از دیگر توفیقات پلیس اعلام کرد.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با شاره به دستورالعمل شورای امنیت کشور درخصوص رعایت امنیت در واحد های صنفی گفت: از سال گذشته تاکنون سه بانک و هشت طلافروشی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی پلمپ شد و ٣٥ بانک و 586 طلافروشی اخطار دریافت کرده اند.
گ/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.