به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از حجت الله غلامی افزود: برای تکمیل تقاطع کمربندی خمینی شهر باید تلاش مضاعفی صورت گیرد و این امر همکاری و همگامی ارگانهای مرتبط را می طلبد.
وی که در جلسه ای با حضور مسئولان مهندسی رزمی 40 سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان سخن می گفت، تصریح کرد: تکمیل این طرح نمادی از اقتصاد مقاومتی است، زیرا هم تصادفات کم می شود و هم در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.
وی در ادامه گفت: باید تا حد ممکن از وقوع تصادفات مرگبار در شبکه راه ها جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا، در صورت احداث تقاطع غیر همسطح در جاده کمربندی جدید خمینی شهر، ارتباط این جاده با کمربندی قدیم برقرار می شود و تاثیر بسزایی در کاهش حوادث رانندگی در این منطقه دارد.
موضوع تصادفات مرگبار که در پی تردد خودروهای سنگین در بلوار آزادگان خمینی شهر بوقوع پیوسته از سال های گذشته تاکنون همواره یکی از اخبار مهم رسانه ها بوده است.
کمربندی خمینی شهر که به طول 20 کیلومتر در دو باند، بعد از تقاطع چشمه لادر این شهرستان آغاز و به پل سلیمان خاطر در محور آزادگان ختم می شود، جهت کاهش تردد در منطقه مسکونی ، بهسازی وضعیت عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی در بخشی از بزرگراه آزادگان، میدان استقلال و بلوار دانشگاه صنعتی واقع در شمال اصفهان نقش بسزایی دارد.
این جاده به دلیل مجاورت با منازل مسکونی، دانشگاه های صنعتی اصفهان و آزاد خمینی‌شهر، امامزاده سید محمد و گلزار شهدای خمینی ‌شهر از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.
به دلیل تصادف ها و حوادث بالای رانندگی بوقوع پیوسته در این محل، احداث جاده کمربندی جدید خمینی ‌شهر به شاهین شهر در مجاورت پالایشگاه و نیروگاه اصفهان در دولت قبل مصوب و عملیات عمرانی آن آغاز شد.
در اواخر دولت قبل، قطعه اول جاده کمربندی جدید خمینی شهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد اما به دلیل اینکه این جاده باید به کمربندی قدیم خمینی شهر متصل می شد، بصورت کامل به بهره برداری نرسید.
احداث تقاطع غیر همسطح بر روی این جاده، ارتباط جاده کمربندی جدید و قدیم خمینی شهر را برقرار می کند و موجب خواهد شد تا خودروهای عبوری بویژه خودروهای سنگین برای دسترسی به شهرستان های مجاور نیازی به ورود به بلوار آزادگان خمینی شهر را نداشته باشند.
به گفته مسئولان، اکنون اعتبار مورد نیاز برای احداث این تقاطع غیر همسطح از محل اعتبارات ملی تامین شده و به همین منظور 2میلیارد و 300 میلیون تومان تخصیص یافته است.
این طرح در سال 1386 شروع شده و تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما به دلیل عبور از مجاورت پادگان شهید موذنی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان و مخالفت مسئولان پادگان یاد شده، متوقف شده بود.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.