الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تیراندازی یک سرباز وظیفه در قزوین به هم خدمتی های خود و کشته شدن سه تن از آنها در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت. عصر روز دوشنبه یکی از سربازان وظیفه پادگان ارتش در شهرستان آبیک استان قزوین اقدام به تیراندازی به هم خدمتی های خود کرد و در این حادثه سه تن کشته و 6 تن نیز زخمی شدند. فرماندار آبیک گفت: علت حادثه تیراندازی یک سرباز به هم خدمتی های خود در پادگان ارتش در این شهرستان در دست بررسی است اما در تحقیقات اولیه مشخص شده که این اتفاق با مسائل امنیتی، سیاسی و تروریستی بی ارتباط است. وی افزود: احتمال اینکه ضارب این حادثه دارای مشکلات روحی و روانی بوده باشد، دور از ذهن نیست. ضارب این حادثه که پس از این اقدام خود دست به خود زنی زد، فوت کرد.
*** عدم رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام نیز دیگر خبر سراسری مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، وزیر ارتباطات روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام وجود دارد، گفت: خیر برنامه ای نداریم. واعظی توضیح داد: چرا اصرار دارید سرویسی برای شرکت های خارجی ایجاد کنیم در حالی که مخابرات و اپراتورهای موبایل می توانند این سرویس را ارائه دهند. قرار نیست این شرکت ها ورشکسته شوند.
*** آزاد شدن حسین فریدون با قرار وثیقه نیز دیگر خبر مورد توجه بود. حکم آزادی حسین فریدون با قرار وثیقه از سوی دادگاه صادر شد. حسین فریدون روز دوشنبه برای ادامه تحقیق در خصوص پرونده‌ مطروحه به دادسرای تهران آورده شده بود که ساعتی پس از این حضور، به دلیل مشکلات جسمانی با یک آمبولانس اورژانس از دادسرای تهران خارج شد.
*** افزایش غیر عادی مصرف بنزین نیز از جمله اخبار مورد توجه بود. معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه مصرف بنزین بسیار غیر عادی شده است گفت: مصرف بنزین درکشور به بیش از ۸۳ میلیون لیتر رسیده است. به گفته وی، یکی از دلایل افزایش میزان و مصرف بنزین در کشور، تولید بیش از اندازه خودرو است و اینکه مردم می‌توانند به راحتی صاحب ماشین شوند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** روزهای خوش زاینده رود از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: علی رغم این که وضعیت رودخانه زاینده‌رود نسبت به سال گذشته مطلوب ارزیابی می‌شود، حال دریاچه اورمیه وخیم است. وی با بیان این که سال قبل ۹۵۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده رود وجود داشت، گفت: در حال حاضر یک میلیارد و ۳۳ میلیون متر مکعب آب ورودی آب به سد بوده است که این مساله بیانگر رشد ۹ درصدی ورودی آب نسبت به سال گذشته است.
*** دستگیری عامل تعرض به بانوان اصفهانی نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: یک بیمار روانی که صبح روز دوشنبه به چند نفر از بانوان در خیابان های اصفهان تعرض کرده و متواری شده بود ظرف کمتر از یک ساعت توسط ماموران شناسائی و دستگیر شد. به گفته برخی منابع خبری این فرد با چاقو به بانوان حمله کرده بود.
گ/3011 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.