به گزارش ایرنا، مشاور شهردار در امور فناوری های نوین شهری روز سه شنبه در نشستی خبری، گفت: محورهای اصلی این نمایشگاه، فناوری های اطلاعات و ارتباطات، فناوری های زیست محیطی، فناوری های حمل و نقل شهری، فناوری های مالی و خدمات اداری، فناوری های آموزشی و تفریحی و فناوری های شهر هوشمند است.
محمدرضا نیلفروشان افزود: اهداف برگزاری این جشنواره تعامل، همکاری و بهره گیری از تجارب صاحب نظران، نخبگان و اندیشمندان دانشگاه، صنعت و مراکز توسعه فناوری برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه فناوری های نوین شهری، شناخت، معرفی و انعکاس آخرین دستاوردها و راهکارهای فناورانه با تمرکز بر کاربرد آنها در زیرساخت ها و اولویت های توسعه شهری اصفهان است.
رئیس برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری اضافه کرد: دیگر اهداف این جشنواره زمینه سازی برای شناخت، تجزیه و تحلیل و ارزیابی وضعیت کنونی و آینده شهرها در بهره گیری از فناوری های نوین و ایجاد زمینه های انتقال فناوری میان شرکت های دانش بنیان داخلی در پیوند با نیازمندی های شهری مدیریت شهری اصفهان است.
نیلفروشان حمایت از بخش خصوصی در توسعه فناوری های نوین و تجاری سازی آن در حیطه رسالت های مدیریت شهری و تقویت روابط و همکاری بین المللی با خواهرخوانده ها و دیگر شهرهای پیشرفته دنیا در زمینه انتقال و کاربرد فناوری های نوین شهری از جمله دیگر اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.
وی گفت: نمایندگانی از شهرهای توسعه یافته سراسر دنیا و بسیاری از شرکت های دانش بنیان در سطح ملی و بین المللی، پیشرفته ترین فناوری های موجود برای حل مسائل شهری و افزایش کیفیت زندگی را در این نمایشگاه ارائه می کنند.
نیلفروشان افزود: در این نمایشگاه از 22 کشور حضور خواهند داشت که 18 کشور (16 کشور اروپایی) غرفه دار هستند.
رئیس برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری افزود: تلاش کرده ایم کشورهایی در این نمایشگاه حضور یابند که حاضر به انتقال دانش و تکنولژی های مورد به اصفهان و کشور باشند.
وی گفت: اصفهان به عنوان دومین شهر علمی کشور باید به دنبال تولید ثروت از علم باشد که برگزاری چنین همایش و جشنواره هایی بر مبنای علوم و فناوری روز دنیا می تواند برای رسیدن به این هدف بسیار موثر باشد.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری (ICS 2017) در چهار سالن سرپوشیده، با عناوین سالن انتقال تکنولوژی، سالن باور، «سالن ایران مرز پر گهر» و سالن «جوانان، افتخار ایران زمین» در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برپا می شود.
علاوه بر این سالن ها، نمایشگاه تعاملی نیز در محوطه رو باز نمایشگاه بین المللی استان با محورهای تجهیزات فناورانه، توان خواهان، نورپردازی، بازی های الکترونیک، کودک، پرواز بالن ها، کمپین دوچرخه، مبلمان شهری، تصاویر سه بعدی، پهبادها و ربات ها، مخترعین جوان و ورزشی در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
همچنین 20 سمینار علمی و تخصصی در حاشیه ، نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری (ICS 2017) برگزار می شود.
گ/ 7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.