اختتامیه جشنواره منطقه تئاتر سوره شامگاه دوشنبه با حضور مسئولان استانی و کشوری در تالار هنر اصفهان برگزار شد.

بنا بر تصمیم مسئولان به دلیل سطح بالای تئاترهای اجرا شده در این جشنواره، به جای سه نمایش، ۵ نمایش به بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره راه خواهند یافت.

در این جشنواره که از ۲۴ تا ۲۶ تیرماه در تالار هنر اصفهان برگزار شد، ۹ نمایش از هشت استان کشور به صحنه رفت که دو نمایش «بی درزمان» به کارگردانی احسان جانمی و «پیرمرد، بقچه، دوچرخه» به کارگردانی پیمان کریمی از اصفهان بود، هر دو نمایش اصفهان جزو برگزیدگان بودند و به جشنواره سراسری تئاتر سوره معرفی می‌شوند.

«چادری برای نجیمه» به کارگردانی حسن سبحانی مینایی از هرمزگان، «سرخ او» به کارگردانی مهیار هزارجریبی از مازندران و «قصه ظهر جمعه» به کارگردانی حسام افروز از یزد سه تئاتر دیگری هستند که به جشنواره سراسری راه یافتند.

معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف:

برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره منطقه سه تئاتر سوره به شرح زیر معرفی شدند:

موسیقی: با اهدای لوح سپاس به اصغر اسحاقی گرجی برای نمایش «سرخ او» از استان مازندران، جایزه برگزیده به عبدالرضا سبحانی برای نمایش «چادری برای نجیمه» از استان هرمزگان تعلق گرفت.

و تعلق گرفت.

طراحی صحنه و لباس: با تقدیر از مهرنوش مردی‌خواه برای تئاتر «پیرمرد بقچه دوچرخه»، جایزه برگزیده به ابوالفضل زینلی برای تئاتر «هفت بچه یهودی» از قم اهداء شد.

نمایشنامه: با تقدیم لوح سپاس به مهیار هزارجریبی برای نمایش «سرخ او» از مازندران، جایزه برتر به محمدرضا آریانفر برای نمایش «پیرمرد بقچه دوچرخه» و حسن ذاکری برای نمایش «چادری برای نجیمه» تعلق گرفت.

بهترین بازیگر مرد: با تقدیر از علی بیات، علی جابر و فرشاد، جایزه بهترین بازیگر مرد به حسن ذاکری و جعفر قاسمی برای نمایش «چادری برای نجیمه» از هرمزگان تعلق گرفت.

بهترین بازیگر زن: با تقدیر از طاهره آزاده‌ای از مازندران و شمیلا تابش از اصفهان، جایزه برتر به سارا یزدانی برای نمایش «سرخ او» از مازندران تعلق گرفت.

در این بخش از بازیگر خردسال نیروانا هزارجریبی نیز برای نمایش «سرخ او» تقدیر شد.

بهترین کارگردانی: جایزه بهترین کارگردانی به حسن سبحانی مینابی برای نمایش «چادری برای نجیمه» از استان هرمزگان تعلق گرفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 703846
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.