به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، احمد خسروی وفا در جلسه ای با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات استان با اشاره به انتظارات و منویات رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه بالای دستگاه قضایی در کشور،
سعی خواهد شد تحولی در دستگاه قضایی استان برای حل مشکلات حقوقی ایجاد شود.
وی افزود: عنایت ویژه به اجرای صحیح و دقیق اصول قانون اساسی پیرامون قوه قضاییه به خصوص مواد مرتبط با حفظ حقوق عامه از برنامه های امسال دادگستری استان است.
در این نشست هر یک از اعضای هیأت منصفه مطبوعات پیشنهادات و دیدگاه های خود را در راستای پیشبرد اهداف دستگاه قضایی استان اصفهان ارائه کردند.
به گزارش ایرنا، براساس ماده اصل‏ 168 قانون اساسی، رسیدگی‏ به‏ جرایم‏ سیاسی‏ و مطبوعاتی‏ علنی‏ است‏ و با حضور هیأت‏ منصفه‏ در محاکم‏ دادگستری‏ صورت‏ می‏ گیرد به همین دلیل ماده ۳۶ تا ۴۴ قانون مطبوعات به مبحث هیات منصفه مطبوعات اختصاص داده شده است.
هیات منصفه مطبوعات در کشور سابقه صد ساله دارد و اعضای این هیات با حضور در دادگاه، بیشتر نقش مشاور را برای قضات، ایفا می کنند و طبق قانون و پس از شور اعلام می کنند آیا متهم بزهکار است یا خیر.
هیئت مذکور درتهران (21) نفر و درسایر استانها (14) نفر از افراد مورد اعتمادعمومی را ازبین گروههای مختلف اجتماعی (روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان،نویسندگان و روزنامه نگاران،وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان،هنرمندان و بسیجیان) به عنوان اعضاء هیئت منصفه انتخاب می کند.
بر پایه آمار منتشرشده، استان اصفهان دارای 212 عنوان نشریه است که از این تعداد 178 عنوان فعال و بقیه غیر فعال است.
استان اصفهان دارای هشت روزنامه ، 21 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 39 ماهنامه، 9 دو ماهنامه، 74 فصل نامه، 22 فصل نامه است که در کنار 17 خبرگزاری در فضای روزنامه نگاری محلی و کشوری فعالیت می کنند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.