به گزارش ایرنا،فرماندار خوروبیابانک روز دوشنبه در ستاد هماهنگی مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام گفت: تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام در این شهرستان موجب برکت است.
علی استوار افزود: مراسم تشییع این دو شهید ساعت 19 روز پنجشنبه از مقابل ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک آغاز و تا حسینیه اعظم شهر خور ادامه خواهد داشت.
وی گفت: آیین وداع با این شهدای گرانقدر نیز شامگاه روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا همزمان با یادواره 118شهید شهرستان در حسینیه اعظم شهر خور و حسینیه قمر بنی هاشم شهر فرخی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
وی افزود: صبح روز جمعه نیز ساعت 8 این دو لاله پرپر شده برروی دستان مردم شهر فرخی تشییع و به خاک سپرده می شوند.
فرماندار خوروبیابانک خاطرنشان کرد: این دومین بار است که خوروبیابانک میزبان کبوتران سبکبال دوران دفاع مقدس می باشد.
استوار گفت: تاکنون پیکرهای چهار شهید گمنام در شهرهای خور و جندق به خاک سپرده شده است.
وی در ادامه آرامش و امنیت ایران را مرهون خون شهدا عنوان کرد و افزود: نظام مقدس اسلامی ایران با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به پشتوانه مردم شهید پرور و خون پاک شهیدان همچنان استوار بوده که در انقلاب های دنیا بی نظیر است.
فرماندار خوروبیابانک تصریح کرد: عظمت خون شهدا یک وظیفه شرعی و قانونی است و باید هر چه با شکوهتر این عظمت نشان داده شود.
امام جمعه موقت شهر فرخی نیز گفت: بدون تردید با پیروی از راه و مکتب شهدا از بسیاری از مشکلات و آسیب ها مصون خواهیم بود.
حجت الاسلام گل محمد رحمانی افزود: امید است بتوانیم با پیروی از ولایت ادامه دهنده خون شهدا باشیم چرا که شهدا دین خود را به اسلام ادا کردند.
وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان را از وظایف مسولان دانست و گفت: شناخت جایگاه و دیدگاه معنوی شهدا باید سرلوحه همه امور قرار گیرد.
رحمانی با دعوت ویژه از تمامی مردم شهید پرور شهرستان برای شرکت در این مراسم، حضور آنها را فرصت مناسبی برای تجدید بیعت با شهدا، امام و رهبری برشمرد.
شهرستان خوروبیابانک با 20 هزار نفر جمعیت و تقدیم 118شهید والامقام به انقلاب اسلامی در 420 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
حبرنگار: فیروزی ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.