به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله امینی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته نطنز افزود: فتوای مرجع شیعه و استفاده از مشاوران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حرکت بزرگی را برای آزاد سازی موصل شکل داد.
وی اظهار کرد: این پیروزی نتیجه وحدت، نقش‌ آفرینی مرجعیت دینی و خون شهدای مدافع حرم است و این فتح بزرگ را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت مظلوم عراق و خط مقاومت در برابر اشغال و تجاوز تبریک می گوییم.
حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شامگاه دوشنبه هفته جاری آزادی کامل موصل را اعلام کرد.
شهر موصل مرکز استان نینوا در 450 کیلومتری شمال بغداد، دهم ژوئن 2014 در حمله مشکوک و پر حرف و حدیث به دست گروه تروریستی و تکفیری داعش افتاد و بخش های بزرگی از 5 استان دیگر عراق نیز به دنبال آن سقوط کرد.
خطیب جمعه نطنز در ادامه به 23 تیرماه 1378 سالروز حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان مقدس نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه در سرکوب فتنه 78 و پایان دادن به آشوب‌ های خیابانی اشاره کرد و افزود: دشمن به خوبی می‌ داند که ستون خیمه اقتدار نظام اسلامی و عامل صیانت و پایداری کجاست، بنابراین با نفوذ و یارگیری در بین سیاسیون و برخی اصحاب رسانه و حتی برخی افراد به ظاهر موجه با سابقه، اما منافق می ‌خواهد ستون نگهدارنده انقلاب یعنی اصل مترقی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را تخریب کند.
وی ادامه داد: دشمن با تخریب اصل ولایت فقیه می خواهد به کشور برگردد و سلطه خود بر ایران و منطقه را تجدید کند، اما به فضل الهی و بصیرت انقلابی ملت ایران این آرزو را به گور خواهد برد.
امام جمعه نطنز به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و افزود: تاسیس شورای نگهبان دغدغه و آرمان علمای بزرگ و مجتهدان مبارز ما از مشروطه تا انقلاب اسلامی بود و محصول و ثمره سال ها مبارزه و ایثار و شهادت است که باید از زحمات و خدمات آن تقدیر ‌کنیم.
وی اظهار کرد: تصمیم ها و نظرهای شورای نگهبان در انتخابات و تایید قوانین، فصل ‌الخطاب است و تضعیف این نهاد بی ‌انصافی و خیانت است.
وی با اشاره به هفته حجاب و عفاف بیان کرد: برای جلوگیری از تزلزل جامعه باید امر حجاب در جامعه نهادینه و حالت مطلوب اسلام فراهم شود.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.