به گزارش ایرنا، اصفهان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با پدیده گرد و غبار و افزایش آلودگی هوا مواجه شد بطوریکه میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان روز پنجشنبه 22 تیرماه با میانگین 237 (AQI ) در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت.
دکتر حمید رضا شتابی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بررسی آمار مراجعه بیماران تنفسی به اورژانس بیماری های داخلی در بیمارستان هایی مانند شریعتی و عیسی بن مریم اصفهان در 2 روز چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 تیر سالجاری و مقایسه آنها با آمار یک هفته قبل از آن، گویای افزایش تعداد مراجعه این بیماران است.
وی با بیان اینکه این بیماران تحت درمان و کنترل قرار گرفتند، افزود: در سایر بخش های اورژانس مانند حوادث و تصادف ها، تفاوت معناداری در مراجعه بیماران مشاهده نشد.
شتابی تاکید کرد: در روزهای آلوده و همراه با گرد و غبار به بیماران تنفسی و قلبی و عروقی و همچنین سالمندان، کودکان و مادران باردار توصیه می شود که در خانه بمانند.
به گفته کارشناسان و پزشکان، هجوم جدی ریزگردها به اصفهان بطور جدی سلامت شهروندان استان را مورد تهدید قرار داده است.
اصفهان به عنوان منطقه ای کم آب و خشک در محاصره 16 کانون بحران ریزگرد به مساحت یک میلیون و 90هزار هکتار قرار دارد.
بنا به گفته کارشناسان هواشناسی اصفهان، افزون بر منشاء خارجی، فعال شدن کانون های داخلی در ایجاد پدیده گرد و غبار تاثیرگذار بوده است.
پیش از این، هشدارهایی نسبت به افزایش آلودگی هوا و پدیده تشدید ریزگردها و گرد و غبار در اصفهان به دنبال خشک شدن رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی داده شده بود.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.