به گزارش ایرنا، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در سال 93 با ایجاد منطقه ویژه ( کریدور) علم و فناوری در اصفهان موافقت کرد و مقدمات ایجاد این منطقه در حال اجراست.
منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت هاست که با تکیه بر خلاقیت ها و نوآوری ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه های صنعتی با فناوری نو و توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور می شود.
منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان محدوده‌ای با مساحت حدود یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع است که در سه جهت شمال، جنوب و جنوب شرقی گسترش می‌یابد.
این محدوده از طرف شمال به مرز شمال صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در شاهین شهر، از سمت جنوب شرق به حد شرقی شهر جدید بهارستان و از جنوب غرب به زرین‌شهر (مرکز شهرستان لنجان) ختم می‌شود.
روابط عمومی استانداری اصفهان روز چهارشنبه به نقل از استاندار اصفهان اعلام کرد: اساسنامه این سازمان پس از 2 سال پیگیری در بیست و یکمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ( عتف ) به تصویب رسید.
رسول زرگرپور که در اولین جلسه هیأت موسس سازمان عامل استقرار و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری اصفهان و بعنوان رئیس این مجموعه سخن می گفت، افزود: در سند آمایش سرزمین یکی از محورهای توسعه این استان، علم و فناوری در نظر گرفته شده است و بر این اساس ایجاد کریدور علم و فناوری در دستور کار قرار گرفت.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان از سال 82 مطرح شده است، گفت: به رغم پیگیری، ایجاد کریدور علم و فناوری اصفهان محقق نشده بود که در دولت تدبیر و امید و پیگیری های انجام شده توسط مدیریت استان طی 2 سال گذشته، اساسنامه مناطق ویژه علم و فناوری اصفهان تدوین و بستر برای ایجاد کریدور علم و فناوری فراهم شد.
زرگرپور تاکید کرد: هیأت امنای سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان باید تا هفته آینده مشخص شود.
وی افزود: سپس با برگزاری جلسه ای هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان مشخص خواهد شد و کریدور علم و فناوری تا یک ماه آینده مستقر و بصورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.
استانداراصفهان به وظایف هیأت موسس و اعضای سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری این استان اشاره کرد و گفت: شهرداری، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی، شرکت فولاد مبارکه، دانشگاههای اصفهان و صنعتی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهرک علملی تحقیقاتی اصفهان از اعضای هیأت موسس این سازمان به شمار می روند.
ت/ 6020/ 2093 **خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.