به گزارش ایرنا، علیمحمد یوسفیان روز سه شنبه در جلسه ساماندهی بافت تاریخی نوش آباد از توابع آران و بیدگل اظهار داشت: زیر ساخت ها و جاده کویر مرنجاب نیاز به ساماندهی دارد و کارگروه هایی که برای ساماندهی کویر مرنجاب به ریاست معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تشکیل شده است تا کنون خروجی مناسبی نداشته است.
وی بیان کرد: در بحث مرمت بناهای تاریخی شهرستان آران و بیدگل محدودیت مالی داریم و امسال یک دهم اعتبارات شهرستان که حدود 7 میلیارد ریال است را به میراث فرهنگی اختصاص دادیم.
وی با بیان این که آران و بیدگل سومین قطب گردشگری استان اصفهان به شمار می رود افزود: زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان ضعف دارد و حمایت های جدی هم از آن نشده است.
معاون فرماندار آران و بیدگل اظهار کرد: در این شهرستان 125 بنای ثبت شده ملی و 4 اقامتگاه با ظرفیت 196 نفر داریم که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده این تعداد افزایش یابد.
وی گفت: تعداد رشته های صنایع دستی شهرستان 25 رشته، تعداد کارگاه ها 12 مورد و تعداد مشاغل خانگی 70 مورد است.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال استان اصفهان و در مجاورت با شهرستان آران و بیدگل به دلیل چهار فصل بودن و اعتدال نسبی هوا، تنوع جاذبه های گردشگری، تنوع گونه های جانوری و پوشش گیاهی از زیباترین و منحصر به فرد ترین کویرهای جهان محسوب می شود و امروزه این کویر بکر بر تارک داشته های خود به چهار تحفه ارزشمند از جمله کاروانسرای شاه عباسی، دریاچه نمک، جزیره سرگردان و تپه های شنی می بالد.
این کویر آمیزه ای از طبیعت، تمدن و تاریخ است که هر سال به دلیل دارا بودن چنین جاذبه هایی میزبان دهها هزار گردشگر داخلی و خارجی و گردشگران اروپایی است.
بر اساس آمارهای موجود کویر مرنجاب به جز فصل تابستان که به علت گرما با کاهش محسوس گردشگر مواجه است میزبان حدود بیش از 100هزار گردشگر داخلی و خارجی می باشد.
مرکز شهرستان آران و بیدگل با 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.