به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ، فریدون اله یاری در هفتمین نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان فریدن افزود: این منطقه یکی از مهمترین پایگاه های باستان شناسی استان به شمار می رود و باید همه نهادها و ارگانهای اجرائی با همکاری مردم و تشکلهای دوستداران میراث فرهنگی دست به دست هم داده تا درخشش میراث فرهنگی فریدن بزرگ را به عنوان یک سرمایه هویتی و ظرفیتی مهم به همه گردشگران معرفی کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به وجود محوطه های فراوان باستانی در منطقه فریدن ، برنامه ریزی لازم برای تاسیس پایگاه های باستان شناسی دراین منطقه انجام شده و طرح آن جهت تائید نهائی به پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور ارسال شده و امیدواریم بزودی این پایگاه در منطقه تاسیس شود.
اله یاری افزود: با تاسیس خانه صنایع دستی در شهرستان های استان به ویژه فریدن به دنبال پژوهش و شناسائی صنایع دستی غنی شهرستان به ویژه شناخت صنایع دستی روستاهای فریدن هستیم ، زیرا بسیاری از این صنایع دستی در گذر ایام، رو به فراموشی رفته است.
وی تاکید کرد: همگرائی و همدلی در کنار خلاقیت و برنامه ریزی علمی ،نقش مهمی در گسترش گردشگری شهرستان به صورت علمی و متوازن ایفا می کند و ما با ترویج صنایع دستی و توسعه گردشگری در منطقه و معرفی طبیعت منحصر به فرد و آب و هوای پاک،علاوه بر اینکه شرایط مناسبی را برای توسعه گردشگری طبیعت و گردشگری سلامت در منطقه فراهم می آوریم به دنبال تحقق شعار رهبر فرزانه انقلاب در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین درنشست با اعضای تشکل های دوستداران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به فعالیت های چهارساله خود دراین زمینه اشاره کرد وگفت: تلاش کرده ایم تا حضور میراث فرهنگی به اصفهان و چند شهرستان شاخص محدود نباشد وحضور میراث فرهنگی در 24 شهرستان استان احساس شود.
اله یاری ادامه داد: با تمام تلاش های انجام شده و با توجه به وجود 22 هزار اثر تاریخی در سطح استان در کنار شاخصه های متنوع گردشگری و صنایع دستی، هنوز کار زیادی پیش رو داریم.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با حضور جمعی از مدیران اداره کل میراث فرهنگی در سفر به شهرستان فریدن، ازاقامتگاه های بوم گردی و مناطق شاخص گردشگری این شهرستان بازدید کردند.
منطقه کوهستانی فریدن ، یکی از مناطق جغرافیایی ، تاریخی و فرهنگی ایران است که در غرب استان اصفهان و در رشته کوه های زاگرس قراردارد .
هوای بسیار سرد و خشک زمستانی و خنک و مطبوع تابستانی یکی از ویژگی‌های بارز منطقه فریدن است.
اقوام ساکن دراین منطقه را اقوام لر بختیاری، عرب، ارمنی، گرجی، ترک تشکیل می دهند.
د/7141/ 6022 خبرنگار : زهرا باغبان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.