به گزارش ایرنا، سعید صادقی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نمازعبادی سیاسی جمعه شهر اصفهان به مناسبت هفته بهزیستی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) افزود: 120 هزار فرد دارای معلولیت از سنین کودک تا بزرگسال با مشکلات معلولیت جسمی حرکتی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان و آسیب دیدگان نخاعی در استان اصفهان زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه این افراد طبق قانون از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که این خدمات لازم است اما کافی نیست و معلولان هنوز نتوانسته اند به استانداردهای لازم در شهر و استان دست یابند.
** 450 هزار سالمند در استان اصفهان وجود دارد**
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه 450 هزار سالمند در استان زندگی می کنند که نیازمند برنامه ریزی هستند گفت: ما حامی گسترش مراکز نگهداری سالمندان نیستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم مراقبت از سالمندان را به داخل منازل منتقل کنیم.
وی بیان کرد: براساس آخرین آمار بیش از یکهزار و 200 سالمند در استان اصفهان هیچ مراقبی ندارند و تعدادی از آن ها نیز مجهول الهویه هستند که بهزیستی مراقبت از آن ها را برعهده گرفته است.
وی بر گسترش فرهنگ مراقبت از سالمندان، حفظ احترام و کرامت آن ها در استان تاکید کرد.
** فعالیت بیش از 40 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در اصفهان**
صادقی افزود: بیش از 40 مرکز شبانه روزی مراقبت از کودکان بی سرپرست در استان اصفهان وجود دارد و یکهزار و 700 کودک بی سرپرست و بد سرپرست در استان اصفهان زیر پوشش بهزیستی هستند.
وی همچنین با اشاره به وجود اورژانس اجتماعی با شماره 123 در سطح استان گفت: این اورژانس ویژه افراد در معرض آسیب های اجتماعی، زنان و کودکان در معرض خشونت و آزار است که به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به این افراد است.
** سالانه 30 هزار نفر به معلولان کشور افزوده می شود**
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: سالانه 30 هزار نفر در کشور بر اثر حوادث، عوامل محیطی، وراثت و ژنتیک دچار معلولیت می شوند که امروزه می توان از بسیاری از معلولیت های ژنتیکی پیشگیری کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 32 مرکز مشاوره ژنتیک در استان بصورت رایگان به زوج های جوان، خانواده های دارای فرزند معلول و یا ازدواج فامیلی مشاوره می دهند.
وی اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان های استان از سوی بهزیستی را یکی از اقدام های پیشگیرانه دانست و افزود: در سه ماهه اول سال 96 شاخص غربالگری شنوایی در شهر اصفهان 100 درصد بود.
** سال 95 بیش از 5 هزار و 600 شغل برای معلولان اصفهانی ایجاد شد**
صادقی همچنین گفت: در سال گذشته بیش از 5 هزار و 600 فرصت شغلی برای معلولان و جمعیت هدف ما در قالب وام های خوداشتغالی، بیمه های کارفرمایی و پرداخت بخشی از وجوه ایجاد شد.
وی بیان کرد: خوشبختانه با تصمیمات جدیدی که اتخاذ شد وام های خوداشتغالی در سال جاری از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافت.
وی از مشارکت مردم در امور بهزیستی نیز تقدیر کرد و گفت: سال گذشته بیش از 14 میلیارد تومان از سوی مردمبه مراکز دولتی و غیردولتی و گروه های هدف بهزیستی کمک شد.
نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته شهر اصفهان به امامت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.
ت/7135 ** خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون * انتشاردهنده: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.