به گزارش ایرنا، علیرضا غیور روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اردستان و بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از آسیب های بزرگی که همه مردم را درگیر می کند و متاسفانه جوانان و نوجوانان را بیشتر مورد هدف قرار داده اعتیاد به مواد مخدر است.
وی با اشاره به قرار گرفتن ایران در مجاورت افغانستان خاطر نشان کرد: 86 درصد مواد مخدر دنیا در این کشور تولید می شود و بیشتر تلاش دارند از ایران به دیگر نقاط جهان قاچاق کنند که هزینه سنگین انسانی و مالی برای کشور به دنبال داشته است.
فرماندار اردستان افزود: طی 10 سال گذشته جمعیت معتاد دنیا 19 درصد افزایش داشته و عرضه مواد مخدر و روان گردان جدید 322 درصد بیشتر شده است.
غیور گفت: یکی از مشکل هایی که باعث اعتیاد در جامعه می شود بحث بیکاری است که دولت در این راه تلاش های زیادی انجام داده است.
وی افزود: در شهرستان اردستان نیز طی یک سال گذشته تعداد 88 طرح اشتغال زایی که 11طرح آن بزرگ است در کارگروه استعداد یابی مصوب شده است.
فرماندار اردستان خاطر نشان کرد: در این ارتباط 370 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به 78 مجموعه تولیدی پرداخت شده درصد بیکاری به 9.7درصد کاهش یافته است.
غیور گفت: در جهت پیشگیری از اعتیاد اقدام های فرهنگی و آموزشی از جمله برگزاری 120 دوره آموزشی برای 8هزار نفر در شهرستان صورت گرفته از اقشار مختلف درخواست داریم در این کلاس ها شرکت کنند.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.