به گزارش ایرنا، ' مهدی جمالی نژاد ' عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در تالار کوثر اصفهان افزود:
بازگشت دوباره پروانه ها به شهر لاجوردی اصفهان و پرواز خیال انگیز آنها در اسمان آبی هنر بر این حقیقت انکارناپذیر دلالت دارد که هنر در تار و پود اصفهان نقشی جاودانه انداخته است و سرنوتش جز این نیست.
وی تصریح کرد: ایمان بیاوریم که ظرفیت های آشکار و پنهان فرهنگی و هنری این اسطوره شهر می تواند عنوان افتخار آفرین دیگری تحت عنوان شهر رویدادهای فرهنگی و هنری در مقیاس های جهانی رقم بزند.
شهردار اصفهان بابیان اینکه در تداوم و استمرار این جشنواره ها جایگاه سینمای کودک و نوجوان ایران باید در سطح بین الملل ارتقا یابد، گفت: جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان باید متناسب با شان و منزلت هنری این شهر قد بکشد و آنچنان که انتظار است، جهانی شود.
وی ادامه داد: مدیران شهری اصفهان بدانند که جهان آینده متعلق به کودکان و نوجوانان است و باید زیربنای آینده بهتر در اینگونه رویدادها پی افکنده شود.
جمالی نژاد با بیان اینکه باید آینده را با سرمایه گذاری برای کودکان، بسازیم گفت: سرمایه گذاری برای این قشر سریع ترین بازده را دارد.
وی بابیان اینکه کودکان در جهت دهی به خانواده ها نقش مهمی دارند، گفت: کودکان سرشار از خلاقیت و نوآوری هستند و برای اداره شهر به خلاقیت و نوآوری آنها نیاز داریم.
شهردار اصفهان بر استفاده از فناوری های جهت ساخت پردیس سینمایی استاندارد کودک در اصفهان تاکید کرد و گفت: شهرداری اصفهان آمادگی دارد تا این پردیس ها را با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمترین زمان ممکن احداث کند.
وی اضافه کرد: دومین عرصه سرمایه گذاری فناوریهای نرم و تولید محصول فرهنگی و فیلم است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه این شهر همواره حضوری اثربخش در زمینه فیلم های کودکان و نوجوانان داشته است، افزود: پیشنهاد می شود تا اصفهان به قطب تولید فیلم های کودکان و نوجوانان تبدیل شود.
وی اظهارکرد: آموزه ها و تخیلات خلاق دنیای فیلم کودکان و نوجوانان می تواند سرنوشت آیندگان را رقم بزند و با تاثیر بر اذهان و رفتارهای جامعه بشری، صلح و دوستی، زندگی شرافتمندانه، زیستگاه هایی سالم و ایمن و بسترهای مناسب برای رشد و تعالی را به ارمعان بیاورد.
جمالی نژاد ادامه داد: باید آنچنان در غنا، قوام و تحکیم مبانی فکری این جشنواره بکوشیم که جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان نه تنها موجب بروز استعدادهای درخشان شود بلکه بعنوان یک رسانه موثر و سرنوشت ساز رسالت بزرگی را در تحقق اهداف عالیه بشری ایفا کند.
وی اظهارکرد: هنر رموز هستی را تحقق می بخشد و با آفرینش، قرین و همسرشت است.
وی گفت: با هنر سینما می توانیم جهان آینده را آنچنان که اراده می کنیم ، بازآفرینی کنیم و دنیایی مشحون از معنویت، صلح، برابری، امنیت، همزیستی و خوشبختی را پدید آوریم.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره تا 15 تیر سالجاری در کلانشهر اصفهان ادامه داشت و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در 2 بخش کودکان و نوجوانان به نمایش در آمد.
گ.8114 / 2093 ** خبرنگار: اصغر دواتگر ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.