به گزارش ایرنا، مهدی تقی پور عصر روز پنجشنبه درحاشیه جلسه با کارشناسان کشاورزی در محل مدیریت جهاد کشاورزی اردستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سازمان با هدف افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی در سال 1381 در کشور شروع به فعالیت کرد.
وی با بیان این که این سازمان بزرگترین تشکل تخصصی غیر دولتی است که در بخش کشاورزی فعالیت می کند تصریح کرد: مسئولیت ساماندهی مهندسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست برعهده این سازمان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به استقرار این کارشناسان در واحدهای تولیدی و خدماتی کشاورزی، آن ها بعنوان ناظر، مسئول فنی و مشاورارائه خدمت می کنند.
تقی پور افزود: در شهرستان اردستان نیز تعداد 163 نفر از این کارشناسان بصورت مقیم حضور دارند که از آن ها در انجام فعالیت های خدمات کشاورزی استفاده می شود.
وی گفت: آن چه از این افراد انتظار داریم آن است که با ارائه مشاوره به شاغلان بخش کشاورزی در کنار تجربه بهره برداران در جهت افزایش تولید و بهره وری و درآمد زایی مناسب همکاری کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: آنچه به آن تاکید داریم کارشناسان درآمدشان به بهره برداران گره خورده است وباید طوری برنامه ریزی کنند که از افزایش درآمد آن ها مرتفع بشوند.
تقی پور با اشاره به این که در حال حاضر 79 شرکت خدمات مشاوره ای فنی مهندسی در سطح استان فعال هستند خاطرنشان کرد: در شهرستان اردستان سه شرکت در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد فعالیت کرده خدمات مشاوره ای به بهره برداران بخش کشاورزی ارائه می کنند.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.