به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در روزهای گذشته گروهی از هنردوستان اصفهانی در حرکتی خودجوش روی دیواره های معابر شهر، نقشی را با عنوان 'دستهای رنگی' ترسیم کردند که انعکاس آن در فضای مجازی و رسانه های مختلف، انتقاداتی را به همراه داشت و عده ای به اشتباه آن را به سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نسبت داده اند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در این باره و با اشاره به حرکت خودجوش گروهی از هنردوستان برای نقاشی بر دیواره های شهر اصفهان با دست های رنگی گفت: هنرمندان پیشنهادهای هنری خود را از مسیر قانونی پیگیری و با اخذ مجوزهای لازم اجرا کنند.
مهدی بقایی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت هنردوستان اصفهانی و حرکت های خودجوش هنری در شهر امری پسندیده است گفت: مدیریت شهری اصفهان برخود واجب می داند که این ذوق و جوشش هنری را ارج نهد اما باید گفت که مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان اجرای هنر نقاشی دیواری در شهر تنها با اخذ مجوز لازم از سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان امکان پذیر است.
مهدی بقایی افزود: اصفهان مهد هنر و زیبایی است و شهروندان آن با هنر انس دیرینه ای دارند اما در سالهای گذشته از قالبهای هنری و نقوش زیبا کمتر در سیمای عمومی شهر بهره گرفته شده است.
وی ادامه داد: بنابراین ظهور یکباره طرح و نقش بر دیواره های شهر در دو سال اخیر موج وسیعی از واکنش های شهروندان هنردوست را به همراه داشت و گروه های متعددی از هنرمندان خواستار ورود به این عرصه و همکاری در تزیین سیمای شهر شده اند.
وی افزود: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با برگزاری طرح 'میز ایده' به صورت مستمر پذیرای پیشنهادها و ایده های متنوع است و منشاء برخی از پروژه های اجرا شده در شهر نیز پیشنهادهای خود شهروندان بوده که پس از بررسی لازم و اعمال نظرات کارشناسی، به مرحله طراحی و اجرا رسیده است.
بقایی با بیان اینکه نمی توان هنر و هنرمند را محدود کرد گفت: حرکت های خودجوش هنری باید از راه های قانونی و پس از کسب مجوز لازم از سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان انجام شود تا دستاویزی برای عده ای بهانه جو مهیا نشود و آثار و فعالیت های ارزنده هنرمندان اصفهانی در سالهای اخیر زیر سئوال نرود.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، چنانچه هر فرد یا گروهی، برای زیباسازی محیط بیرونی محل سکونت و کار پیشنهادی دارد می تواند با مراجعه به سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از مشاوره کارشناسان هنری این سازمان بهره مند و از شرایط قانونی و ضوابط مرتبط با زیباسازی سیمای بنا مطلع شود.
براساس این گزارش باتوجه به رعایت نکردن ضوابط قانونی در دیوار نگاری صورت گرفته، طرح مذکور از سوی شهرداری اصفهان در حال امحا ست.
ت/ 6022 / 7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون – انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.