به گزارش ایرنا، محمد امین همدانی روز چهارشنبه در نشست رسانه ای این فیلم در حاشیه برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان افزود: مخاطب این فیلم نوجوانان هستند و باید فیلم های بیشتری در این گروه سنی ساخته شود.
وی با بیان اینکه این انیمیشن برای نوجوان‌ها ساخته شده است گفت: فهرست مقدس قهرمان ‌سازی می‌ کند و تکنیک خاص و متفاوتی هم دارد.
همدانی اظهار کرد: به هر حال انیمیشن در کشور ما در حال برداشتن قدم‌های اول خودش است و همه ‌ما در حال تجربه هستیم.
وی با بیان اینکه این فیلم طی 18 ماه ساخته شده است، گفت: 100 نفر برای ساخت و تهیه این فیلم فعالیت کردند.
این کارگردان همچنین با اشاره به اینکه فیلمش علاوه بر اینکه در سال 94 بهترین فیلم انیمیشن کشور شد گفت: این فیلم در جشنواره‌ های مختلفی در مادرید، نیویورک و شرق آسیا نیز حضور داشته و جوایزی را هم دریافت کرده است.
همدانی در بخشی از این نشست درباره طراحی و خلاقیت‌های کاراکترهای انیمیشن نیز صحبت کرد و گفت: شاید بتوان مهمترین ویژگی انیمیشن را طراحی و خلاقیت کاراکترها در این فیلم دانست.
وی گفت: با توجه به این که مخاطب ما در این فیلم نوجوانان هستند برای این فیلم تحقیقات زیادی کردیم که مورد پسند این سن قرار گیرد و جذاب باشد.
این کارگردان بودجه ساخت این فیلم یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سازمان اوج سرمایه‌گذار این کار بوده است و در تابستان اکران عمومی خواهد داشت.
نشست خبری فیلم انیمیشن «فهرست مقدس» به کارگردانی محمدامین همدانی در هتل کوثر اصفهان برگزار شد.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره تا فردا ( 15 تیر ) ادامه می یابد و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش در خواهد آمد.
گ/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.