76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها 70 شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
به گزارش ایرنا، محمد جواد بگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: در سال های گذشته در برخی شهرستان ها بدلیل برخی مسائل و فشار تعدادی از مسئولان، شهرک های صنعتی ایجاد شد که هیچ مزیتی ندارند.
وی با بیان اینکه این قبیل شهرک ها در دولت های قبل به وفور در استان ایجاد شد، افزود: این شهرک ها که حدود 30 شهرک است، قابلیت واگذاری به واحدهای صنعتی یا جذب سرمایه گذاری ندارند هرچند از 2 سال گذشته طرح های تشویقی برای احیای آنها در پیش گرفته شده است.
به گفته وی، با اجرای سیاست های تشویقی حدود 20 شهرک از میان شهرک های مذکور در مسیر راه اندازی قرار دارد اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.
وی با اشاره به گزارش عملکرد این شرکت در دولت یازدهم گفت: در این مدت یکهزار و 399 قرارداد به واگذاری زمین با 685 هکتار و جذب سرمایه 42هزار و 601 میلیارد ریالی منجر و از میان آنها یکهزار و 136 واحد صنعتی با اشتغال هشت هزار و 500 تَن بهره برداری شد.
بگی با بیان اینکه اکنون 90 درصد از اراضی شهرک های صنعتی استان دارای سند مالکیت است، گفت: در این مدت 127 لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی شهرک های صنعتی استان اضافه، 13 شهرک به شبکه گاز رسانی متصل، هفت شهرک به فیبرنوری مجهز و 6 تصفیه خانه در شهرک ها ایجاد شد.
به گفته وی، 6 تصفیه خانه از 12 تصفیه خانه شهرک های صنعتی استان در دولت یازدهم ایجاد شد.
وی با اشاره به اضافه شدن 180 هکتار به فضای سبز شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: 110 هکتار از اراضی نیز بدلیل عدم پیشرفت طرح های صنعتی، خلع ید شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت: در چهار سال گذشته 90 درصد از طرح های نیمه تمام شهرک های صنعتی استان که از دولت های قبل به یادگار مانده بود را به بهره برداری کامل رساندیم و نخستین مرکز کسب و کار و فناوری استان پس از 12 سال راه اندازی شد.
بگی، برخی از برنامه های آینده شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در آینده را راه اندازی شهرک تخصصی گیاهان دارویی در محور اصفهان - تیران، نخستین شهرک تخصصی داروسازی در جنوب اصفهان، نخستین شهرک فراوری عناصر راهبردی در شرق اصفهان و نخستین شیمی پارک تخصصی در شهرضا اعلام کرد.
ت/3011 / 6027 خبرنگار: آسیه معینی * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.