به گزارش ایرنا، علیرضا گلپایگانی روز دوشنبه در کارگاه پویانمایی در کتابخانه مرکزی اصفهان اظهار کرد: سازنده انیمیشن با مبانی سینما آشنا باشد.
وی که در این کارگاه در باره فیلم 'آقای مهربان' و شیوه ساخت فیلم انیمیشن سخن می گفت، افزود: بواسطه حضورم در بخش داوری می توانم بگویم که رشد تکنیکی فیلم های انیمیشن در ایران بسیار بالا رفته است و اکنون فیلم هایی داریم که در جشنواره های خارجی شرکت کرده اند.
وی گفت: البته اینگونه نیست که هر کس با ساخت چند فیلم کوتاه انیمشین، آماده ساخت فیلم های بلند است زیرا فرایند ساخت فیلم کوتاه تفاوت آشکاری با ساخت فیلم بلند دارد.
گلپایگانی در باره فیلم 'آقای مهربان' گفت: چند سال پیش با این فیلم در جشنواره شرکت کردم و توانستم جایزه بهترین فیلم بخش بین الملل جشنواره را دریافت کنم و این اولین فیلم انیمیشن بلند من بود.
گلپایگانی در باره شکست انیمیشن های بلند بیان کرد: در ایران کمتر از 10 فیلم بلند انیمیشن ساخته می شود که ما آنها را نخواهیم دید، زیرا سینمایی نیستند و معدل سنی سازنده آنها اغلب زیر 30 سال است و این سبب می شود جهان بینی سازنده موجب جذب مخاطب نشود.
وی فیلم نامه را در ساخت انیمیشن بسیار موثر معرفی کرد و گفت: فیلم را با یک اتفاق کوچک شروع کنید، اتفاق بزرگ در میان و پایان می تواند رخ دهد، موفقیت آنجا اتفاق می افتد که بیننده، بخشی از فیلم یادش بماند و حس فیلم را تا لحظاتی با خود همراه داشته باشد.
وی افزود: هر شخصیتی که برای داستان خلق می کنید باید هزینه آن را در نظر بگیرید، تعداد شخصیت ها، وقایع و مکان ها در ساخت انیمیشن بر هزینه ها تاثیرگذار است.
گلپایگانی افزود: فاصله گرفتن از مخاطب می تواند بدلیل رئالیست بودن باشد چون مخاطب کمتر با جزئیات زیاد شخصیت ارتباط برقرار می کند.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره تا 15 تیر سالجاری در کلانشهر اصفهان ادامه خواهد داشت و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش درخواهد آمد.
پ/8114/6027 خبرنگار: امیرحسین اکبری * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.