*** دومین کارگاه تخصصی فیلمسازی با عنوان «انواع میزانسن (صحنه آرایی) در سینما» با حضور شهرام مکری در سالن اصلی کتابخانه مرکزی اصفهان تشکیل و با استقبال گسترده هنرجویان روبرو شد.
'شهرام مکری 'مدرس کارگاه آموزشی «انواع میزانسن (صحنه بندی) در سینما» در این کارگاه بیان کرد: در نگارش فیلم نامه از لایه بندی های مختلفی استفاده می شود و بنا به پیچیدگی فیلمنامه لایه های آن برای مخاطب قابل درک است .
وی در این کارگاه به ضرورت شناخت تکنیک های فیلمنامه نویسی توسط کارگردانان اشاره و بیان کرد: در نگارش فیلم نامه از لایه بندی های مختلف استفاده می شود و بنا به پیچیدگی فیلمنامه لایه های آن برای مخاطب قابل درک است .
مکری افزود: در موقعیت های مختلف فیلم می توان از برش های مختلف استفاده کرد و این احساس از طریق زاویه های دوربین توسط کارگردان به مخاطب منتقل می شود. بنوعی حرکات دوربین و برش ها معنای فیلم را تغییر می دهد.
*** رییس هیات داوران سیفژ( مرکز بین‌المللی فیلمسازان کودک ) در نشستی خبری با اشاره به زیبایی های شهر تاریخی اصفهان، میدان نقش جهان، پل های سی و سه پل و خواجو را فوق العاده توصیف کرد و گفت: حضور کودکان و خانواده هایی که برای گردش به نقش جهان آمده بودند برای من لذت بخش بود.
'سانت نایی' گفت: واقعا عاشق ایران هستم و این کشور را بسیار دوست دارم و بسیار مفتخرم که مهمان و عضو هیت داوران جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان هستم.
این فیلمساز هلندی با بیان اینکه جشنواره کودک اصفهان فضای خوب وصمیمی دارد تاکید کرد: بسیار مهم است که نوجوانان در مورد فیلم ها فکر کنند که در حال تماشای چه هستند؟ به دیدگاه های خودشان فکر کنند و در آخر با هم بحث و گفتگو کنند.
وی تصریح کرد: بودن با بزرگترها خوب است اما درس مهم این است که نوجوان بداند که ما فیلم هایی ساختیم که دقیقا برای آنهاست و این مهم است نوجوانان فیلم ها را ببینند و ذهنشان به مفاهیم فرا سرزمینی فکر کنند.

*** 'علی قوی تن' در نشست رسانه ای «پل سفید» گفت: دوست دارم در شهرستان های مختلف فیلم بسازم و مشکلات را با زبان سینما به تصویر بکشم.
کارگردان فیلم «پل سفید» افزود: وقتی جایزه ای در حوزه کودک و نوجوان به یکی از فیلم ها تعلق می یابد، احساس می کنم خودم آن جایزه و تندیس را گرفته ام. در واقع همین که این جشنواره برای کودکان و نوجوانان است، ما از آن بهره خود را برده ایم.
نشست رسانه ای فیلم سینمایی «پل سفید» با حضور علی قوی تن، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده، حسین محمدیان بازیگر، صدیق نوروزیان، پویا نوروزیان و بهاره نوروزی بازیگران این فیلم سینمایی در سالن چشم انداز هتل کوثر اصفهان برگزار شد.

*** بازیگر نوجوان فیلم قهرمانان کوچک، در نشست خبری این فیلم، گفت: من 11 سال سن دارم و در 10سالگی در اولین فیلم کمدی رزمی ایران در نقش یک پسر بچه رزمی کار بازی کردم.
امیرکیان عبدی ابراز امیدواری کرد: با ورودم به سینما بتوانم رونقی به سینمای اکشن بدهم و از این به بعد سینمای ایران فیلمهای اکشن زیادی بسازد و باعث تشویق بچه ها به ورزش بشود.

*** کارگاه 'پویانمایی' با حضور داور بخش پویانمایی و سازنده فیلم 'آقای مهربان' برگزار شد.
'علیرضا گلپایگانی' استاد پویانمایی و داور بخش انیمشین سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در کتابخانه مرکزی و در کارگاه پویانمایی به تحلیل فیلم آقای مهربان و شیوه ساخت فیلم انیمیشن پرداخت.

*** چهارمین کارگاه آموزشی 'استاپ موشن' همزمان با چهارمین روز از سی امین جشنواره کودک و نوجوان در باغ گل ها برگزار شد.
باغ گل ها، به دلیل الهام گرفتن کودکان از طبیعت و استفاده از فضای اطراف برای ساخت استاپ موشن به عنوان محل این کارگاه انتخاب شد.

*** سازنده نخستین انیمیشین تاریخ سینمای سوریه گفت: یکی از مشکلات دنیای عرب این است که در زمینه تولید فیلم های مطلوب ضعیف هستند به خاطر همین کودکان به سمت تماشای فیلم های غربی کشیده می شوند.
نویسنده و کارگردان سوری افزود: فیلم های ایرانی یک پای ثابت جشنواره فیلم دمشق هستند، و به نظر من سینمای ایران را میتوان از مهم ترین سینماهای جهان به شمار آورد.
'دیانا فارس' اضافه کرد: این سینما خود را تثبیت کرده و حالا دیگر همه جهانیان با سبک و سیاق سینمای ایران آشنا هستند.
این فیلمساز سوری با اشاره به فعالیت های خود برای کودکان اظهار کرد: جشنواره کودکان و نوجوانان اصفهان از مهمترین جشنواره هایی است که برای کودکان برگزار می شود. هم از نظر شیوه برگزاری و هم از نظر انتخاب فیلم خوب است.

به گزارش ایرنا، سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان روز جمعه گذشته با حضور 88 میهمان خارجی از 44 کشور با پخش فیلم ها و آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره بین المللی تا 15 تیر سالجاری در کلانشهر اصفهان ادامه خواهد داشت و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش درخواهد آمد.
فیلم های این جشنواره در پنج سالن سینمایی شامل سالن‌های شماره ١، ٢ و ‏‏٣ پردیس سینمایی چهارباغ و ٢ سالن سینما فلسطین و سینما سپاهان اکران می‌ شود.
این جشنواره بر اساس توافقنامه منعقد شده میان سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی، در اصفهان برگزار می شود.
گ/ 7153 ** خبرنگار: هُدا استکی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.