به گزارش ایرنا، علی رحمانی روز دوشنبه در جلسه آموزشی اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهرستان تیران و کرون افزود: توجه به حدود وظایف شوراهای اسلامی برای رفع اختلاف و جلوگیری از بروز چالش های مدیریت لازم و ضروری است.
وی بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید موضوعات کلی مدیریت شهری را از طریق برنامه بودجه سال که از سوی شهردار پیشنهاد و در صحن علنی شوراهای اسلامی مصوب می شود، بررسی کنند و شهردار نسبت به تخلفات، خطا و اشتباهات مجموعه شهرداری نسبت به شورا باید پاسخگو باشد و با وجود چنین شرایطی دخالت اعضای شورای اسلامی در امور شهر شایسته نیست.
فرماندار تیران و کرون بر اتحاد و همدلی بین اعضای شوراهای اسلامی تاکید کرد و گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید با وجود اختلاف سلیقه اتحاد خود را حفظ کنند و مسائل حزبی و جناحی را در فعالیت خود وارد نکنند.
رحمانی با اشاره به اینکه نیروهای جوان متعهد و متخصص در شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی در قالب های مختلف از جمله مشاور و اعضای کمیته و کمیسیون ها از نظرات جوانان استفاده کنند و زمینه را برای تربیت نیرو در مدیریت شهرستان و اعضای شوراهای آینده فراهم سازند.
وی اضافه کرد:اعضای شوراهای اسلامی شهرو روستاها باید بر اساس وظایف خود عمل کنند و در خارج از وظایف خود قول و وعده ای به مردم ندهند که منجر به بد بینی مردم نسبت به مسئولان و شوراهای اسلامی بشود.
فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه برخی از فعالیت ها در چهارچوب وظایف شوراها نیست، یادآوری کرد: ارائه قول و وعده از سوی اعضای شوراهای اسلامی در این خصوص منجر به محقق نشدن برنامه و ایجاد بدبینی و توقع می شود.
شهرستان تیران و کرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
تیران و کرون دارای سه شهر وبیش از 40 روستای دارای شورای اسلامی که بیش یکصد و پنجاه نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان هستند.
7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.