حمیدرضا ممیز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: فضاهای سبز افزون بر زیباسازی شهرها، مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در برنامه‌ ریزی‌های شهری است.
وی توسعه فضای سبز را از الزامات زندگی شهرنشینی بیان کرد و افزود: گسترش این فضاها افزون بر ارزش های جایگزین برای محیط زیست مانند تعدیل دما و تلطیف هوا، در زیباسازی شهر، حفظ آرامش و شادابی شهروندان هم تاثیر بسزایی دارد.
وی در خصوص کاشت درختان مثمر درفضای سبز شهر کاشان نیز گفت: تنها زیتون خوراکی در این فضاها کاشته شده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان شمار بوستان های شهر کاشان را 60 بوستان بیان کرد و گفت: سرانه بوستان برای هر شهروند نیز 5.5 مترمربع است.
وی همچنین از اجرای 2 طرح پساب شهری در کاشان خبر داد و افزود: این طرح ها هم اکنون با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
ممیز با بیان اینکه برای این طرحها افزون بر 35 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: با بهره برداری از این طرح ها 25 لیتردر ثانیه که تا 100 لیتر نیز قابل افزایش است، آب استحصال از فاضلاب، تصفیه و بازچرخان می شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان همچپین تاکید کرد: هم اکنون از طرح آبیاری قطره ای در حدود 90 درصد از فضاهای سبز شهری کاشان که قابلیت اجرایی دارند، استفاده می شود.
وی صرفه جویی در مصرف آب، نیاز کمتر به نیروی انسانی، افزایش سطح زیرکشت، رشد کیفی و کمی درختان، کاهش رویش علف های هرز و همچنین جلوگیری ازفرسایش خاک و افزایش کیفیت و کمیت محصول را از مزیت های اجرای آبیاری قطره ای برشمرد.
6136 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.