به گزارش ایرنا، ارکستر ملی ایران در دومین شب اجرای برنامه خود در اصفهان به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی اصغر شاهزیدی یکشنبه شب در بنای تاریخی چهلستون اصفهان قطعاتی از ساخته ‌های فریدون شهبازیان، علی تجویدی و حسین دهلوی و تصنیف‌ هایی از آلبوم ‌های چرخ گردون و سروش آسمانی را برای علاقه مندان اجرا کرد.
اجرای تصنیف‌ هایی چون سروش آسمانی، کاخ بلند، جام مدهوشی و سرو دلجوی از جمله برنامه‌های این کنسرت بود.
در این کنسرت قطعاتی چون به یاد صبا، سرود گل،سبکبال، پرلود گریز و پرلود جام تهی و شوشتری برای ویلون و ارکستر با تکنوازی علیرضا خلج اسماعیلی اجرا ‌شد.
ارکستر ملی ایران با همکاری دفتر تخصصی موسیقی هنر سرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی تفریجی شهرداری اصفهان و بنیاد رودکی شنبه شب و یکشنبه هفته جاری همزمان با آغاز سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در بنای تاریخی و زیبای چهلستوان اصفهان برنامه اجرا کرد.
علی اصغر شاهزیدی، خواننده این اجراها، مدرس آواز و ردیف ‌دان و از پیشکسوتان هنر آواز ایران و متولد سال 1327 در اصفهان است.
وی در جوانی هنر آواز را به مدت 11 سال مستمر در محضر استاد آواز ' جلال تاج اصفهانی ' فرا گرفت.
شاهزیدی علاوه بر تسلط به آواز ایرانی با نواختن نی آشنایی بسیار دارد.
از جمله افتحارات وی می توان به کسب رتبه‌ نخست در رشته‌ آواز در دومین آزمون سراسری باربد اشاره کرد.
فریدون شهبازیان نیز آهنگ ‌ساز اهل ایران متولد 1321در تهران می باشد و بازنشسته صدا و سیما و رهبر فعلی ارکستر ملی ایران است.
شهبازیان یادگیری موسیقی را از سن هشت سالگی و با ساز ویولن نزد عطا الله خرم میثاق آغاز نمود و در سن ۱۸ سالگی به عضویت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری در آمد.
مهرماه سال گذشته ( 95 ) فریدون شهبازیان با صدور حکمی از سوی مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان رهبر دائم ارکستر موسیقی ملی ایران منصوب شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.