چندی پیش توماری برای تسریع در تصویب قانون حمایت از حقوق حیوانات توسط ستاد مردمی دکتر حسن روحانی، تنظیم و با امضای معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و برخی دیگر از حامیان رئیس جمهوری تهیه شد و مورد توجه حامیان حیوانات و محیط زیست قرار گرفت.
این طرح پس از مدتی زیر نظر تشکل 'روبان نارنجی» از مرکز کشور به شهرهای مختلف ایران انتقال یافت تا به امضای حامیان آن برسد.
این تومار قرار است پس از امضاء توسط شهروندان، پشتوانه ای معنوی و فرهنگی برای تصویب نهایی قانون حمایت از حیوانات باشد.
در همین پیوند، مسئول گروه 'تومار مهربانی' بعنوان متولی این اقدام در استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امضای این تومار از امروز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان آغاز شد و تا 21 تیر ادامه خواهد داشت.
ثمر چیت سازان افزود: اصفهان،نجف آباد، شهرضا، فولادشهر، شاهین شهر و ویلاشهر در استان اصفهان، نخستین شهرهایی است که فرایند جمع آوری امضا آغاز شده است و دوستداران حیوانات در شهرهایی همچون دهاقان و زرین شهر نیز در روزهای آینده به این پویش خواهند پیوست.
وی در باره امضای تومار مزبور در بقیه شهرهای استان نیز گفت: تاکنون نماینده ای در بقیه شهرهای استان داوطلب نشده است اما به محض معرفی یک نماینده، فرایند امضای تومار در آن شهرها نیز آغاز می شود.
به گفته این فعال حقوق حیوانات، تومارهای یادشده در کل کشور در عرض 54 سانتی متر و در طول های مختلف با جنس پارچه تترون و با هزینه شخصی حامیان و دوستداران حیوانات تهیه می شود.
چیت سازان افزود: امضای تومار هم بطور ثابت در محلی مشخص و هم بطور گردان در اماکن مختلف شهر و سازمان ها و اداره ها انجام می شود.
به گفته وی، تا پایان روز نخست افزون بر 500 نفر در اصفهان این تومار را امضا کرده اند.
وی گفت: در اقدامی نمادین و پس از فرایند جمع آوری امضا، قرار است تمام این تومارها به یکدیگر متصل شود.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.