به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اولین جلسه این کارگاه با حضور خانم ها 'آنا کارین هولتز' و 'هانا ماتیلدا اندرسون' که برای حضور در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان بسر می برند، برگزار شد.
تکنیک استاپ‌ موشن و مبانی آن توسط این اساتید آموزش داده شد و کودکان با کاغذ و مقوا شخصیت های خود را ساخته و آنها را به حرکت درآوردند.
استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن سازی است که در آن شی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می‌کند، از توالی این تصاویر اینگونه به نظر می‌رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است.
عروسک‌ با مفاصل متحرک یا عروسک‌های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد زیادی دارد و در بسیاری از موارد بجای عروسک از اشیاء دیگری مانند انسان، وسایل خانه، گیاهان و... هم استفاده می‌شود.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شامل سینمای ایران، سینمای بین‏‌الملل، مسابقه فیلمنامه نویسی و نمایش‌های ویژه در حال برگزاری در اصفهان است.
این جشنواره، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره تا 15 تیر سالجاری در کلانشهر اصفهان ادامه دارد و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش درخواهد آمد.

پ/8114/6027 خبرنگار: اکبری * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.