به گزارش ایرنا، محمدرضا عباس نژاد روز یکشنبه در نشست خبری فیلم 'افسانه گل آباد' در اصفهان افزود: من دوست دارم کودک را در سن خود او ببینیم لذا برای رسیدن به چنین فضایی باید همواره کودک درون خود را زنده نگاه داریم.
وی ادامه داد: سینمای کودک، سینمای خانواده نیز هست زیرا کودک به همراه والدین خود به تماشای فیلم می نشیند.
این کارگردان با اشاره به بالابودن سطح آثار ارائه شده در سی امین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان در اصفهان گفت: آثاری که در این جشنواره دیدم خوب بود اما برخی از آنها با نگاهی بالاتر از نگاه کودک و نوجوان ساخته شده است.
کارگردان فیلم 'افسانه گل آباد' اظهار کرد: این اثر از معدود فیلم های تمام موزیکال سال های بعد از انقلاب اسلامی است.
عباس نژاد افزود: بیش از 30 نکته تربیتی، اخلاقی و مذهبی در ساخت فیلم بصورت غیر مستقیم به کودک ارائه می شود.
وی گفت: آنچه برای ما اهمیت داشت، برقرار کردن ارتباط بین کودک و اثر بود که میزان استقبال نشان داد، به این هدف خود رسیده ایم.
تهیه کننده فیلم افسانه گل آباد نیز در این نشت گفت: بهره گیری از فضای شاد و با آب و رنگ متناسب با روحیات کودکانه و همچنین موزیکال بودن این فیلم موجب جذابیت و زیبایی فیلم شده است.
سیدمهدی میرفخرایی افزود: دغدغه ما ساخت اثری با محتوای فرهنگی و بومی ایرانی اسلامی و در عین حال یک اثر شاد و تاثیرگذار بود.
یک بازیگر زن این فیلم هم اظهار داشت: استقبال از فیلم افسانه گل آباد بسیار خوب بود و نشان داد کودک و نوجوان توانسته است با آن ارتباط برقرار کند.
فلور نظری افزود: ساخت چنین فیلم هایی متناسب با نیاز و ذائقه کودک و نوجوان موجب می شود بچه ها با سینما دوست شوند و احساس نزدیکی کنند.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره تا 15 تیر سالجاری در کلانشهر اصفهان ادامه خواهد داشت و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش درخواهد آمد.

/7134/ت/6027
خبرنگار: محمد کامران * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.