به گزارش ایرنا، محمد رضا کمالی عصر روز یکشنبه در نشست آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای شهرهای شمال استان اصفهان، مهم ترین کار اعضای شوراهای اسلامی شهر را انتخاب شهردار شایسته برشمرد و اظهار کرد: اگر شهردار شایسته‌ ای برگزیده شود، امور و اجرای طرح ها به راحتی پیش می رود و پس از چهار سال کارنامه درخشانی به یادگار می گذارند.
وی با اشاره به اینکه 34 وظیفه برای شوراهای اسلامی شهر، تعریف شده است، افزود: در چهار دوره گذشته، متاسفانه شورای اسلامی به شورای شهرداری تبدیل شد اما تنها هشت وظیفه از 34 وظیفه شورای شهر به شهرداری و شهردار اختصاص دارد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان کار شهرداری را با سایر مدیریت‌ سازمان ‌های شهری متفاوت دانست و خاطر نشان کرد: شهرداری وظیفه مدیریت درآمد و مدیریت هزینه را بر عهده دارد و این مهم تفاوت مدیریت شهری با سایر مدیریت‌ ها در سازمان ‌های شهری است.
فرماندار کاشان نیز در این نشست گفت: اساسی و ماندگار ترین شعار نظام جمهوری اسلامی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است.
حمیدرضا مومنیان، اظهار کرد: این نظام مقدس بر پایه احکام اسلامی تدوین شده و اصولی ترین احکام اسلام مانند ولایت فقیه، توسط مردم در قانون اساسی کشور لحاظ شده است.
وی با اشاره به این که بیش از 10 اصل از قانون اساسی به نقش آفرینی مردم اختصاص دارد، افزود: آرزوی بسیاری از ملتهای مسلمان در جهان داشتن قوانین بر پایه اسلام است و باید قدردان این نعمت در کشور باشیم.
وی هم چنین با بیان این که سیاست بازی و جناح بندی، شایسته و مورد تایید مردم نیست، خاطر نشان کرد: مردم از شورای شهر انتظار کار و توسعه و پیشرفت شهر را دارند.
مومنیان اجرای مصوبه های شورای اسلامی شهر را موجب قوام و قدرت شورا بیان کرد و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر را خواستار شد.
نشست آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای شمال استان اصفهان با همکاری شهرداری کاشان و با مشارکت دانشگاه کاشان برگزار شد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.