به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا کاشان، محمدرضا اسدی، اظهار کرد: کیفیت آب شرب به لحاظ بهداشتی، شیمیایی و میکروبی به صورت روزانه در تمام نقاط شهرستان های کاشان و آران و بیدگل کنترل شده و با اطمینان می توان گفت، آب شرب مشترکان این شرکت بهداشتی و سالم است.
وی افزود: تنها در شهر کاشان از طریق واحد کنترل کیفی شرکت آبفا به صورت مستمر، روزانه در 30 نقطه متفاوت نمونه گیری انجام و کیفیت و سلامت آب به دقت کنترل می شود و نهاد نظارتی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز به صورت جداگانه وضعیت سلامت و بهداشت آب را رصد می کند.
وی خاطرنشان کرد: EC یا سختی آب چاه های کاشان به حدی است که بطور کامل شوری آن حس می شود و با وجودی که شرکت های آب و فاضلاب مجاز هستند آب با سختی 1500 را وارد شبکه توزیع کنند اما اختلاط 800 لیتر آب دریافتی از چاه ها با 400 لیتر آب زاینده رود، سختی آب را به زیر 1000 کاهش داده و وارد شبکه توزیع می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان در خصوص آب شرب راوند کاشان نیز توضیح داد: آب شرب این منطقه از طریق اختلاط خط انتقال نابر و زاینده رود در اختیار شهروندان راوندی قرار می گیرد.
به گفته وی، آب استحصالی از چاه های کاشان به تنهایی به علت بالا رفتن سختی و شوری قابل شرب نیست و سختی آب به علت اختلاط با آب دریافتی خط انتقال زاینده رود کاهش یافته و پس از آن وارد شبکه توزیع می شود.
اسدی بیان کرد: با این وجود وضعیت آب خط انتقال نابر به نسبت مطلوب تر از چاه های کاشان است و می توان گفت آب شرب شهروندان در منطقه راوند به نسبت مناسب تر است.
وی همچنین تصریح کرد: ساخت رینگ 40 کیلومتری از محل گلزار شهیدان گمنام تا آران و بیدگل شرایطی فراهم کرده است تا آب استحصال شده از خط انتقال زاینده رود در تمام نقاط شهرهای کاشان و آران و بیدگل یکنواخت توزیع شود و با اطمینان می توان گفت عدالت در توزیع آب شرب مناسب برای همه مشترکان شرکت برقرار شده است.
آب شرب مردم منطقه کاشان افزون بر 400 لیتر بر ثانیه انتقال آب زاینده رود، از 140 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق با میزان آبدهی 2 تا 20 لیتر بر ثانیه تامین می شود.
اهالی 10 شهر در شهرستان های آران و بیدگل و کاشان از خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان بهره مند هستند.
7408/6136 * تنظیم کننده: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.