به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز جمعه در آئین کلنگ زنی یک مجتمع خدماتی در اردستان خواستار مشارکت بخش خصوصی در زمینه استفاده از موقوفات برای سرمایه گذاری شد و افزود: تصرف موقوفه بدون اجازه و عقد قرارداد با اوقاف از نظر شرعی حرام است.
وی تصریح کرد: افرادی که در زمین موقوفه اقدام به احداث منزل مسکونی کنند باید هرچه سریع تر نسبت به عقد قرارداد با اداره اوقاف اقدام کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این آئین با بیان این که ثبات موقوفات می‌ تواند زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی باشد اظهار کرد: این اداره کل در زمینه عملکرد کلی موقوفات در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.
حجت ‌الاسلام رضا صادقی با بیان این که طی 36 سال گذشته 4 هزار و 500 سند برای موقوفات صادر شده است، ابراز کرد: این در حالی است که در سه سال اخیر چهار هزار سند برای موقوفات استان اصفهان صادر شده است.
مجتمع خدماتی ستاره اردستان در زمینی موقوفه به مساحت 5 هزار مترمربع و با سرمایه گذاری 10میلیارد ریالی بخش خصوصی و مشارکت اداره اوقاف شهرستان در مدت 6 ماه احداث می شود که زمینه اشتغال 30 نفر را فراهم خواهد کرد.
فاز اول این مجتمع شامل پمپ بنزین و گازوئیل است و در مرحله های بعدی تعمیرگاه خودرو، رستوران و مسجد در آن احداث می شود.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.