به گزارش ایرنا، ابوالفضل ابوترابی روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور و در جمع صنعتگران شهرستان تیران و کرون افزود: بسته های حمایتی و تسهیلات بانکی دولت در رفع رکود موثر بوده است و با اختصاص 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال جدید به صنعت کشور شاهد رونق بیش از بیش این بخش خواهیم بود.
وی بیان کرد: دولت اقدامات گسترده ای برای خروج از رکود دارد اما برخی از مشکلات سبب تحقق نیافتن کامل برنامه های دولت شده که از جمله آنها درخواست وثیقه سنگین از سوی بانک هاست و این موضوع باعث شده صنعتگران در دریافت تسهیلات با مشکل روبرو شوند.
نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران وکرون در مجلس شورای اسلامی افزود: بورکراسی سخت اداری وقت صنعت کشور را گرفته است و باید قوانین تسهیل شود که مجلس شورای اسلامی در این زمینه باید با دولت و صنعتگران همکاری کند.
وی با بیان اینکه باید موانع پیش روی صنعتگران را برای رونق اقتصادی کشور برداشت، تصریح کرد: صنعتگران منعی در پرداخت مالیات ندارند اما جهل نسبت به قانون باعث شده که آنها مالیات اضافه بپردازند که نمونه بارز آن پرداخت مالیات بابت فاکتورسازی بر اساس درخواست بانک هاست.
ابوترابی با اشاره به بدهی دولت به برخی از شرکت های صنعتی یادآور شد: دولت باید با پرداخت بدهی خود شرایط را برای صنعتگران تسهیل و پیش از پرداخت بدهی نباید تقاضای دریافت مالیات کند زیرا این موضوع حجم بدهی صنعتگران را افزایش می دهد.
فرماندار تیران و کرون نیز در این جلسه به اقدامات دولت در این شهرستان برای حمایت از صنعت اشاره کرد و گفت: مسئولان ادارات این شهرستان در قالب تیم تسهیل شرایط تولید در واحدهای صنعتی، حاضر و به مشکلات آنها رسیدگی می کنند.
علی رحمانی افزود: شهرک صنعتی عسگران در سال های اخیر راه اندازی شده و با حمایت ادارات و نهادهای خدماتی، زیرساخت های این شهرک در حال اجراست تا واگذاری زمین و رونق این شهرک انجام شود.
وی ادامه داد: بسته حمایتی دولت منجر به رونق اشتغال در شهرک صنعتی تیران و کرون شده و در حال حاضر وضعیت صنعت در این شهرستان رونق یافته است و با همکاری بانک های عامل و اختصاص تسهیلات و سرمایه در گردش، رونق اقتصادی را شاهد خواهیم بود.
رحمانی یادآور شد: مشکلات بین صنعتگران و بانک های عامل در کارگروه استان مطرح و مشکلات مربوط به این حوزه رفع شده است و بانک ها نیز نباید سلیقه ای عمل کنند.
975 شهرک صنعتی در کشور مصوب شده است که در 793 شهرک، زمین واگذار می شود.
شهرستان تیران و کرون دارای چهار شهرک صنعتی و بیش از 200 واحد صنعتی است که بخشی از تولیدات صنعتی این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
6027
خبرنگار: اکبر مهدی زاده- انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.